Wat is een gemiddeld voorschot van de elektriciteitsrekening?

Voor komend jaar betaal ik een voorschot van 3.70 euro per maand aan energie. Bij navraag bij de elektriciteitsboer bleek dit echt juist te zijn en verwachten zij geen naheffing te doen aan het eind van het jaar.

Nu zijn we altijd erg zuinig met energie en zetten nooit iets op standby, maar 3.70 per maand lijkt mij bijzonder weinig.

Wat is een gemiddelde elektriciteitsrekening?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Cryofiel
14 jaar geleden
Het gemiddelde zegt niets. Het gemiddelde van mensen met hetzelfde leefpatroon en dezelfde omstandigheden zegt wel iets. Kook je elektrisch of gewoon op gas? Dat maakt *enorm* veel uit op je elektriciteitsrekening. Droog je elektrisch of aan de lucht? Maakt ook al heel veel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koken op gas en drogen in de lucht. Overigens net even uitgerekend van afgelopen jaar. 15 euro voorschot per maand en nog een flinke teruggave gehad. Dus die 3.70 zal wel kloppen vreemd genoeg.
Cryofiel
14 jaar geleden
Appartement of woonhuis? Eenpersoonshuishouden of gezin? Ik zit op een gemiddeld verbruik van zo'n 1500 kWu per jaar. Mijn voorschot is € 10 per maand. Aan het einde van het jaar (voor mij eind maart) krijg ik geld terug omdat de belastingteruggave (die in de eindafrekening wordt verwerkt) hoger is dan mijn elektriciteitskosten. Mijn netto kosten zijn dus zelfs negatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Het punt zit hem in die belastingteruggave. We gebruiken dus _net_ iets meer dan dat en betalen echt 3.70 per maand.

Antwoorden (10)

Ik Woon alleen en betaal net geen 100 euro per Maand, bij de eind afrekening ontvang ik de laatste jaren ca. 150 euro terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik woon alleen, en betaal maandelijks 21 euro aan electriciteit.
14 jaar geleden
3.70??? WOW erg weinig, wij met z'n 2en betalen 180 euro. Heb dan ook een Tropisch zeeaquarium wat veel stroom trekt +- 50 euro Per maand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er nog maar eens achter aan bellen wat het lijkt mij helemaal niet goed! Eén persoon betaald gemiddeld €100 aan voorschot per maand.

Uit voorzorg kun je het zelf verhogen wanneer de leverancier blijft zeggen dat het klopt want het klopt niet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wanneer het alléén voor elektriciteit is, is het maandelijkse voorschot lager maar wanneer het incl. gas is, is het zoals ik in mijn antwoord aangaf en zou ik het heel snel zelf verhogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik sluit me bij jeanette aan ik zou er maar eens achter aan bellen.

ik woon alleen met mijn dochter en ik betaal voor ons twee 175,- per maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij met zijn tweeen betalen 168 euro per maand.
Dit is dan Gas en electriciteit samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen t.v of radio of koelkast of c.v(pomp) hebt en sávonds alleen het licht aandoet als je naar de w.c gaat en voor de rest in het donker zit kan het juist zijn.Maar ik denk dat het €37,00 moet zijn.Niet mee accoord gaan of je schrikt je na een jaar rot wat je moet bijbetalen.Trouwens ik vind €37,00 nog aan de lage kant.Mijn advies is: nog maar een keer bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is toch ook afhankelijk van je woonsituatie bv. een flat 12 hoog met overal buren is volgens mij warmer dus ook minder stroom voor bv de cv-ketel dan wanneer je vrijstaand huis woont. Kun je niet eens kijken op sites van energiebedrijven met voorbeelden in woonsituaties en gezinssamenstelling? en ben je overdag thuis of aan het werk? Raar antwoord van 3,70 p.mnd Echt niet mee accoord gaan of zoek een andere energiemaatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet welke leverancier je hebt maar kijk eens op hun site`en kijk dan of ze een verbruiksmanager hebben dan even de meterstanden invoeren dan kun je direct zien of je teveel of te weinig betaald .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij betalen met zn tweeen 152 euro. Ik zou dit écht nog eens goed navragen en als t werkelyk zo is om n schriftelyke bevestiging vragen dat je nt komt bytebetalen aan t eind van t jaar.