kan je als Belg op een eenvoudige manier je spaarcenten op een nederlandse bank zetten die goede interest geeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja hoor, dat mag. Mits je belasting betaalt over het spaargeld en de rente. Maar in België zijn de rentepercentages veel aantrekkelijker dan in Nederland (zie bron), dus slim is het zeker niet.

Bronnen:
http://financieel.infonu.nl/sparen/73595-h...

Ja hoor, dat kan. Je kan in het buitenland gewoon een rekening openen. Ik heb ergens nog een slapende rekening op Cyprus terwijl ik toch echt een kaaskop ben. Ik denk alleen dat je het niet zo 1,2,3 digitaal kan doen, rij de grens over en open in de bank in Nederland een rekening, je zal namelijk jouw paspoort moeten kunnen overleggen.

Het betalen van belasting op spaargeld is m.i. geen voorwaarde voor het openen van een bankrekening. Wat id de grond van deze informatie? Wel is er sinds enige jaren een afspraak dat o.m. Belgie en Nederland elkaar de rekeninggegevens van de betreffende buitenlanders die in hun land een rekening hebben. Dit voor wat betreft de belastingen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100