Verplicht een reparatienota laten zien aan de verzekeraar?

Ik heb shade aan mijn inboedel en ben hiervoor verzekerd. Ik heb het bedrijf de schade laten onderzoeken en ze stuurde mij een pro-forma factuur om het te repareren: ik heb deze opgestuurd naar de verzekeraar, ze kwamen controleren en intimideren maar ze vergoeden mij het bedrag. Mijn vraag is: ben ik ook verplicht deze schade daadwerkelijk te laten maken en dan de nota op te sturen? Het liefst geef ik de schadevergoeding uit aan een vervangende inboedel; het wordt namelijk nooit meer zoals het was.

5 jaar geleden
10.1K

Antwoorden (1)

Een herstelplicht is niet van toepassing op de inboedel. Je hoeft dus geen reparatienota naar de verzekeraar te sturen.
Een opstalverzekering kan wel een clausule bevatten die herstelplicht oplegt.
SimonV