Kost een bezoek aan de spoedeisende hulp ook eigen risico ?

Ik ben 2 maanden geleden geweest en heb nog steeds geen rekening gehad.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan heel lang duren voordat je de rekening krijgt. Een oplossing kijken of je verzekering al een rekening binnen heeft.

Het beste antwoord

voor het bezoek aan de spoedeisende hulp van een ziekenhuis geldt wel een eigen risico.

Toegevoegd na 52 seconden:
waarschijnlijk heeft het ziekenhuis de rekening rechtstreeks naar uw zorgverzekering gestuurd. de zorgverzekering zal het eigen risico gedeelte daarna weer bij u in rekening brengen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, dat kan nog wel een jaar duren als je pech hebt. Er zijn nu ook nog mensen die pas de rekening van vorig jaar kregen en daar hier vragen over stelden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt helemaal. Als je daar terecht ben gekomen buiten je eigen 'schuld' (bijv door aanrijding aantoonbaar veroorzaakt door iemand anders) kun je je eigen risico later wel terugkrijgen door het te verhalen op de verzekering van de tegenpartij. Anders krijg je inderdaad over een tijdje de rekening via je eigen zorgverzekering thuisgestuurd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.