Aangifte inkomstenbelasting: Wat vul ik hier in? (Zie plaatje) Premie Volksverzekeringen.

Ik ben in de war. Klopt het dat je in de bovenste invult wat je hebt betaald aan kosten aan je zorgverzekering en in het onderste vakje wat je terug hebt gehad van de belasting per maand?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij dit onderdeel geef je aan of je voorlopige aanslag (teruggaaf) hebt ontvangen of betaald in 2012. Dit is bijvoorbeeld zo wanneer je je maandelijks al een deel belastingen hebt ontvangen. Als dit zo is, dan heb je hier van de belastingdienst een aanslag over ontvangen met de hoogte van het ontvangen of betaalde bedrag.
Als je gebruik maakt van de vooraf ingevulde belastingaangifte, dan wordt hier automatisch het juiste bedrag ingevuld.
Heb je niets ontvangen of betaald in 2012, dan kun je deze velden leeg laten.

Je zorgpremie dient NIET ingevuld te worden bij dit onderdeel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Nee. Ontvangen zorgtoeslag moet in het geheel niet worden ingevuld op de aangifte Inkomstenbelasting. In dat onderste hokje vul je belastingbedragen in die je bij wijze van voorschot al terug had gehad over 2012. Als je heir wat moet invullen, heb je vorig jaar een brief van de Belastingdienst gehad waarop rechtsboven stond 'Voorlopige aanslag (teruggave)'.
Overigens: als je na 1 maart je belastingaangifte invult, kun je met je DigiD de gegevens ophalen die al bekend waren bij de Belastingdienst. Als je een voorlopige teruggave hebt gehad, staat het bedrag daarvan al ingevuld in het onderste hokje. Dan hoef je het alleen nog te controleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, toeslagen geef je niet op via dit aangifteprogramma. Dat doe je via aanvragen / wijzigen toeslagen.

Andere antwoorden (1)

Bovenste plaatje wat je hebt betaald aan voorlopige aanslag inkomstenbelasting en pvv . Als je die niet hebt gekregen dan niets invullen.

Ín de onderste de ontvangen bedragen vermindering inkomstenbelasting 2012, dus bijvoorbeeld wegens hypotheekrenteaftrek eigen woning.

Met premie zorgverzekering kun je niets (meer) in de aangifte.