Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik recht op een tegemoetkoming voor mijn onkosten?

Ik ga na de zomervakantie studeren (HBO). Ik ben echter nog geen 18, dus heb pas vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering en een reisproduct. Ik woon op een redelijke afstand van de hoge school (2 uur met de bus ong.) waardoor op kamers gaan voor mij geen optie en zelfs te duur is. De school begint al voor 1 oktober, dus zijn de kosten van het bussen voor mijzelf.

Bestaat er iets om deze kosten terug te krijgen via een tegemoetkoming of zoiets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
621

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat zou betaald kunnen worden uit de kinderbijslag, die je ouders/verzorgers nu nog voor je ontvangen.

"De overheid betaalt mee aan de kosten voor opvoeding en verzorging van uw kinderen van 0 tot 18 jaar. Dit is de kinderbijslag. Of u kinderbijslag krijgt en hoeveel, is geregeld in de Algemene Kinderbijslagwet (AKW)."
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ben je jonger dan 18 jaar dan kunnen je ouders recht hebben op ‘tegemoetkoming in de schoolkosten’. Maar dan moeten ze niet te veel verdienen.

Ook hebben sommige gemeenten geld over voor je reiskosten. Dit komt dan uit de pot ‘bijzondere bijstand’ van de gemeente. Dit is echter per gemeente anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding