Ik verblijf 6 maanden per jaar in buitenland (eu) en 6 maanden in nederland hoe zit t met verplichtte verzekering?

ik heb begrepen dat ik niet meer in nederland zorgverzekering mag als ik 4 maanden in buitenland werk. ik blijf in nederland ingeschreven met postadres. wat kan ik het beste doen? nergens vaste contracten geen uitkering ook is er nog een mogelijkheid werken tegen kost en inwoning maar wanneer ik werkzaamheden verricht bij een buitenlands bedrijf of zelfstandig in buitenland en de andere helft van het jaar gewoon in nederland verblijf mag ik dan mijn verzekeringen wel in nederland houden of met ik steeds switchen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Je mag gewoon verzekering hebben mits je zelf voor betaalt. Aangezien je daadwerkelijk in het buitenland werkt en regelmatig ook nog verhuist, zal het geld geen probleem zijn, neem ik aan.