Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik verblijf 6 maanden per jaar in buitenland (eu) en 6 maanden in nederland hoe zit t met verplichtte verzekering?

ik heb begrepen dat ik niet meer in nederland zorgverzekering mag als ik 4 maanden in buitenland werk. ik blijf in nederland ingeschreven met postadres. wat kan ik het beste doen? nergens vaste contracten geen uitkering ook is er nog een mogelijkheid werken tegen kost en inwoning maar wanneer ik werkzaamheden verricht bij een buitenlands bedrijf of zelfstandig in buitenland en de andere helft van het jaar gewoon in nederland verblijf mag ik dan mijn verzekeringen wel in nederland houden of met ik steeds switchen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je mag gewoon verzekering hebben mits je zelf voor betaalt. Aangezien je daadwerkelijk in het buitenland werkt en regelmatig ook nog verhuist, zal het geld geen probleem zijn, neem ik aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding