Als ik bij DUO een jokerjaar inzet, bestaat er dan een kans dat jaar erna meer per maand moet betalen?

Ik betaal momenteel 100 euro per maand, maar verdien tegenwoordig redelijk goed en heb geen zin om het jaar erna nog meer per maand te gaan betalen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je bij DUO een jokerjaar inzet, hoef je gedurende dat jaar niet af te lossen. De rente loopt echter wel door. Je totale studieschuld wordt gedurende het jaar dat je niet aflost dus wél hoger. Ik ken jouw specifieke situatie niet (hoogte studieschuld, inkomen etc.) dus het is lastig te zeggen of dat betekent dat je het jaar na je jokerjaar meer moet betalen. Maar uiteindelijk moet dat hogere bedrag wel weer binnen de gestelde termijn afgelost worden dus het is wel waarschijnlijk dat het te betalen bedrag daardoor iets hoger wordt. Zie voor een voorbeeld de bron.