In Nederland is courtage voor huren verboden. Borg mag wel.

Toegevoegd na 10 uur:
Ik heb er even een bron bij gezocht. Ik beweer niet, dat er geen courtage wordt gevraagd, maar het mag volgens de wet echt niet. Of je daar wat aan hebt als je dringend op zoek bent naar woonruimte, is een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
In Nederland worden bij aanvang van de verhuur veel meer kosten in rekening gebracht, zowel bij commerciële verhuurders als bij corporaties. Dat gebeurt dan onder het mom van 'administratiekosten'. Commerciële bureaus rekenen vaan een maand huur: http://www.123wonen.nl/p-veel-gestelde-vragen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onwettig.
Pieter2011
11 jaar geleden
Elke woningcorporatie brengt administratiekosten in rekening bij het afsluiten van een huurovereenkomst. Niets onwettigs aan, zolang het een redelijk bedrag is.