Weet iemand het (mooie) woord voor iemand die ook in zijn vrije tijd bezig is met zijn werk?

Ik bedoel dus bv een slager die ook in een restaurant savonds zit te eten het vlees beoordeeld en keurt.
Voor zulk soort mensen is een woord, maar kan er niet meer opkomen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Workaholic Toegevoegd na 1 minuut: Beroepsdeformatie kan ook.

Daar ken ik alleen een Engelse term voor: workaholic. Toegevoegd na 39 seconden: Er is wel een Nederlandse term, maar dat is meer een scheldwoord. Namelijk een vakidioot.

Ik zou zeggen dat het een mooie omschrijving is voor een zelfstandig ondernemer...

Ik vind Beroepsidioot of Vakidioot het meest toepasselijke. Toegevoegd na 6 minuten: Iemand die een zeer gedreven persoon is. Toegevoegd na 18 uur: Ik vind Vakfanaat ook wel een aardige benaming

Zo iemand, die altijd maar bezig is met zijn vak wordt ook wel 'vakneuroot' genoemd. Dan ben je vaak op een ergerlijke manier op de zenuwen aan het werken van anderen en vaak ook van jezelf. Je kunt er echter niets aan doen en hierdoor is het haast dwangmatig. Vandaar het 'neuro' (zenuwen/hersenen).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100