Weet iemand het (mooie) woord voor iemand die ook in zijn vrije tijd bezig is met zijn werk?

Ik bedoel dus bv een slager die ook in een restaurant savonds zit te eten het vlees beoordeeld en keurt.
Voor zulk soort mensen is een woord, maar kan er niet meer opkomen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Workaholic

Toegevoegd na 1 minuut:
Beroepsdeformatie kan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, gezien de omschrijving zou ik ook aan het woord beroepsdeformatie denken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is hem ja!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beroepsdeformatie vind ik sympathieker dan 'workaholic'. Een 'beroepsgedeformeerde' houdt gewoon van zijn/haar vak terwijl een workaholic alsmaar aan 't werk is.

Andere antwoorden (4)

Daar ken ik alleen een Engelse term voor: workaholic.

Toegevoegd na 39 seconden:
Er is wel een Nederlandse term, maar dat is meer een scheldwoord. Namelijk een vakidioot.
Amadea
11 jaar geleden
Ik zou zeggen dat het een mooie omschrijving is voor een zelfstandig ondernemer...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil niet veel zeggen... Maar ik ken geen enkele zelfstandig ondernemer die niet buiten zijn declarabele uren bezig is met zijn onderneming... Maar jij blijkbaar wel...
ronron1212
11 jaar geleden
Ja die gewoon normale werktijden hebben ken ook ook. maar dat is in elk geval niet het juiste antwoord het heeft niets met een zelfstandigondernemer te maken er zijn ook zat mensen in loondienst die werken als gekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon foutief antwoord. Iemand die in dienst is van baas wordt niet op eens een zelfstandig ondernemer omdat hij buiten zijn werktijd met zijn werk bezig is. Niet elke zelfstandige is buiten zijn declarabele uren bezig met zijn onderneming. Mocht het wel zo zijn is dat nog steeds niet datgene wat een zelfstandige een zelfstandige maakt. Dat is nog altijd het feit dat hij geen baas heeft maar voor zichzelf werkt. Plussen onterecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb niet geschreven dat iemand die voor een baas werkt, als zelfstandig ondernemer gezien mag worden, maar IK vind het wel een mooie omschrijving bij een zelfstandig ondernemer. En als degenen die nu eens commentaar geven, zelf een antwoord formuleren, word iedereen weer blij. Beste scheepslui staan aan wal zou ik zeggen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste stuurlui staan aan wal zou ik zeggen.... als ik nu een antwoord uit mijn duim ga zuigen wordt niemand daar blij van, van foutief gegeven antwoorden krijg je meestal discussies namelijk.
Ik vind Beroepsidioot of Vakidioot het meest toepasselijke.

Toegevoegd na 6 minuten:
Iemand die een zeer gedreven persoon is.

Toegevoegd na 18 uur:
Ik vind Vakfanaat ook wel een aardige benaming
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kan, maar toch bedoelde ik beroepsdeformatie
Zo iemand, die altijd maar bezig is met zijn vak wordt ook wel 'vakneuroot' genoemd.
Dan ben je vaak op een ergerlijke manier op de zenuwen aan het werken van anderen en vaak ook van jezelf. Je kunt er echter niets aan doen en hierdoor is het haast dwangmatig. Vandaar het 'neuro' (zenuwen/hersenen).
amc