Wat is de beste manier om snel een goed huurhuis te vinden?

We zijn nou al een tijdje op zoek naar een huurhuisje omdat we de plek waar we nu zitten te klein vinden worden, maar kunnen niet echt iets vinden. We staan al ingeschreven bij een wooncorporatie maar daar is de wachttijd enorm lang. We zitten trouwens in de buurt van Ede.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De snelste manier is om het via een makelaar of een bemiddelingsbureau te doen. Zij bieden woningen van particuliere verhuurders aan die buiten de wachtlijsten van de wooncorporaties om gaan. Je moet wel bereid zijn om hieraan wat geld uit te geven: mocht je een woning vinden dan moet je een commissie aan de bemiddelaar betalen. Dit ligt rond een of twee keer de maandhuur.

Het is mogelijk om via deze bemiddelaars ook woningen in de gereguleerde sector te vinden (tot een kale huur van ongeveer €650), maar deze zijn ook hier niet altijd in overvloed te krijgen. Je kan de huurwoningen vinden op Funda of Pararius.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De snelste manier is huren in de vrije sector. Op Funda staan verschillende woningen te huur aangeboden.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als iemand zich kán inschrijven bij een woningbouwvereniging dan zal eerst het inkomen omhoog moeten om je op de vrije sector te kúnnen richten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen kan zich inschrijven bij een woningbouwvereniging, alleen zul je met een hoger inkomen niet in aanmerking komen voor een sociale huurwoning....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, je kan je wel inschrijven bij de woningbouw met een heel hoog inkomen, alleen ben je dan wel gebonden aan: huur minimaal 650 (oid). En dat is bij de vrije sector niet.