mag een incasso bureau onbeperkt blijven bellen om hun vordering te innen

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja wat ze worden daarvoor ingezet om de openstaande post te incasseren.

Het is de taak van het incassobureau om het geld te vorderen, als betekend dat ze hiervoor constant moeten bellen dan zullen ze dat zeker niet nalaten. Of het bevorderlijk is om constant te bellen is een gevoelskwestie. Door deze manier van werken kunnen er 2 dingen gebeuren; 1) De klant voelt zich onder druk gezet, voelt zich bij de constante telefoontjes dus niet prettig en zal daarom proberen om zo snel mogelijk zijn betaling te voldoen (de klant wordt achter de broek aangezeten) 2) De klant voelt zich onder druk gezet en zal hierdoor juist de hakken in het zand zetten en gaan tegenwerken

Dit mag inderdaad, hier zijn geen regels voor. Agressieve incassobureau proberen op agressieve wijzen de vordering te innen omdat ze werken op no cure no pay basis. Vaak geeft dit de debiteur een gevoel dat hij aangevallen voelt. Een goed incassobureau benadert de debiteur op een nette manier zodat de debiteur sneller tot betaling overgaat en het imago van de crediteur niet ernstig beschadigd wordt.

Bronnen:
http://incassobureauconform.nl/Faq/Detail/19

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100