mag je geld voor méér geld verkopen?

Ik ontving een mail om nieuwe Euro's te kopen van Slowakije. Het betreft een setje met munten van 2 Euro, 1 Euro, 50 cent, 20 cent, 10 cent, 5 cent, 2 cent en 1 cent.
Er is een handig bewaarzakje bij. Dit setje kost 9 Euro 90.
+ nog bijna 4 Euro verzendkosten. Als je de werkelijke waarde rekent, kom je op nog geen 4 Euro.
Mag je wettelijk geld voor méér geld verkopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Lijkt me niet bepaald legaal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Jij bent veel te slim om in dit soort "aanbiedingen" te trappen (2 halen- 3 betalen). Kennelijk zijn er mensen bereid te betalen voor gebakken lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag wel degelijk, omdat het een verzamelobject is. Veel mensen verzamelen al die euro's, en zo heb je in 1 keer alle euro's van een land, en ook nog in 'mint condition', niet gecirculeerd.
Aan jou of je dat geld er voor over hebt, maar de aanbieding is zeker legaal. (Elke keer als er een land bijkomt, bieden diverse bedrijven dit aan.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een groot deel van de economie draait om geld voor nog meer geld verkopen. Denk aan leningen, hypotheken, wisselkoersen, dus ja, dat mag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
leningen en hypotheken hebben niets met dit onderwerp te maken
tuurlijk mag dat, een lening of hypotheek is feitelijk toch ook geld verkopen voor meer geld ?
het is toch ook de dienst die je betaald ?
in dit geval mint condition eerste druk muntjes
goed ingepakt etc etc
13 jaar geleden
Jazeker, ik sluit me aan bij hippo, en er is in nederland ook elk jaar gewoon een dag waarop je speciale munten kan kopen. tijdens de dag van de munt in utrecht bij de koninklijke munt. speciale munten van monaco en liechtenstein zijn redelijk wat waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag.

Er zijn verzamelaars die zeer veel geld over hebben voor bijzondere elementen in hun verzameling. Zo is Slowkije een land waar je niet snel een complete set van ontvangt. En dan is er een markt bij verzamelaars.

In Finland zijn de 1 en 2 cent munten afgeschaft als dagelijks betaalverkeer. De munten die nog geslagen wrodne zijn puur voor verzamelaars. En daar wordt tot wel 100 keer de 'muntwaarde' voor betaald!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mag wel, je mag ook mijn 50 euro briefjes kopen voor 75 euro. Zeg maar hoeveel je wilt. ;)