Heb ik, in mijn situatie, recht op extra inkomen tijdens loondoorbetaling door ziekte?

Ik werk(te) te weinig uur om van rond te komen, en wilde dus meer gaan werken. Voordat ik dat kon doen werd ik ziek waardoor ik niet meer extra kon werken en nu van mijn huidige werk loondoorbetaling krijg.
Conclusie; ik ben nu ziek én kan haast niet rondkomen en moet veelal 'teren' op het geld van mijn vriend, dat hij zelf ook hard nodig heeft.

Heb ik ergens recht op, of kan ik een toeslag krijgen voor de periode dat ik ziek ben? Wanneer ik weer kan gaan werken is onbekend.

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik woon samen met mijn vriend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan niet eens al zou ik dat wel willen. Erg bedankt :)

Antwoorden (2)

Indien je zelfstandig woont kan je aanspraak maken op de wet werk en inkomen en een uitkering aanvragen bij de gemeente die het loon aanvult tot bijstandsniveau.

Woon je niet zelfstandig worden beide lonen bijelkaar geteld en dan zonodig aangevuld tot het minimum.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik woon samen met mijn vriend, hij verdient helaas teveel, maar houd weinig over.
ronron1212
11 jaar geleden
Dan zullen jullie moeten bezuinigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker kort door de bocht, waarop bezuinigen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eventueel:
Naar de goedkoopste supermarkt-kleding- en schoenenzaak in de buurt. Huismerken kopen i.p.v. duurdere merken. Het belgedrag aanpassen. Je tv-internet-bellen abonnement onder de loep nemen. Minder-geen uitjes. Vintage i.p.v. nieuw. Minder lang douchen. Kliekjes bewaren voor een volgende keer. Een uur vroeger de verwarming uit doen dan anders.
Niet leuk, maar welkom bij de club.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bijvoorbeeld gebruik van de computer, daalt het stroomverbruik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net nieuwe energiemaatschappij (goedkoper) nieuwe tv provider (goedkoper) kopen zelden kleding, hebben nooit uitjes en eten goedkope dingen.
Al met al valt er nog weinig meer te bezuinigen. Toch bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee maar iemand in de bijstand kán werken. Mezelf in de rode cijfers helpen om zo mn zorgkosten te kunnen betalen is wel erg zuur (werkt niet goed voor een zware depressie)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik verdien zo'n 235 euro netto. Daar gaat 88 euro bij van zorgtoeslag, 115 af van zorgverzekering, 50 van abonnement (loopt april eindelijk af) ongeveer 100 voor school en eigenlijk 300 voor boodschappen maar dat gaat dus niet (zo'n 50 euro nu) en restjes die ik overhoud is voor de bus naar ziekenhuis ed. Alle andere kosten zijn voor mn vriend en hij staat al rood door hypotheek en andere vaste lasten. Beetje een overzicht, om te kijken of ik ergens recht op heb.
ronron1212
11 jaar geleden
Ytje heel vervelend maar je hebt nergens recht op. Je woont samen en dat is vervelend in dit geval je vriend heeft een inkomen en dat daar weinig van overblijft ja daar is dan niets aan te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfs geen voedselpakket?
Of je naast recht op een ziektewetuitkering ook nog ergens anders recht op hebt, is heel persoonlijk. Ik heb wat sites toegevoegd (te weinig plaats voor alle bronnen) om te kijken of je recht hebt op extra geld. Beterschap en sterkte!

http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/35
www.toeslagen.nl
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/belangrijke_data/maart_vooraf_ingevulde_aangifte_beschikbaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik zal ze bekijken maar ik heb nog geen recht op een ziektewetuitkering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo te zien nergens recht op..bedankt.