Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan je naast salaris nog meer om onderhandelen?

Mijn werkgever wil mij in functie degraderen. Er is momenteel oorlog tussen ons. Ik ben bereid om te degraderen in functie maar dan wel met het maximale bruto uurloon wat bij die functie past en met een afbouw regeling van 1 jaar. Waarbij ik iedere kwartaal ietsjes op achteruit ga.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Over weinig andere zaken want vakantiedagen liggen vaak al vast, zo ook percentage vakantietoeslag, zo ook de auto van de zaak, de laptop van de zaak en het mobieltje van de zaak. Die 3 horen namelijk bij de functie. Of niet.

Ik zou dus volledig inzetten op een gunstige afbouwregeling van het salaris tot aan het maximum schaalsalaris van de nieuwe functie in bijv. 4 jaar. Neem salaris wat je nu hebt, trek er het nieuwe van af. Dit jaar 75 procent van het verschilbedrag vragen, volgend jaar 50 en het jaar daarop 25 procent. Het jaar daarop alleen het nieuwe salaris en geen 'persoonlijke toeslag' meer.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is geen leuke maatregel maar een werkgever kan zich geen arbeidsonrust permitteren tussen de zittende werknemers in de lagere functie en iemand die naar die lagere functie 'gevallen' is.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vrije dagen, aantal werkuren, fringe benefits: auto van de zaak, tegemoetkoming kosten kinderopvang, arbeidsvoorzieningen, werkzaamheden, etc. Maar maak het niet te bont.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar dacht ik ook aan. + van mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, 1 van m'n collega's heeft zo zelfs bedongen dat hij recht heeft op een eigen kamer!
Ik ben ook ooit achteruit gegaan in functie, maar ik bleef gewoon mijn salaris houden. Dus dat zou ik als eerste willen. Behoud van salaris, vooral als het initiatief van de degradatie bij het bedrijf ligt
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Je kunt onderhandelen over alle primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Dus werktijden, vakantiedagen, overwerkvergoeding, reiskostenvergoeding, werkplek etc. etc.

Let wel op: als er een CAO is voor jouw bedrijfstak, kan het dat je baas zich daarachter verschuilt. Maar als hij zegt "dat staat nou eenmaal zo in de CAO," moet je weten dat in die CAO alleen de MINIMUMvoorwaarden staan. Het staat werkgevers volledig vrij daarvan af te wijken in het voordeel van de werknemer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer jij in functie naar beneden gaat is jou baas verplicht jou huidige salaris door te blijven betalen.
Zo was ik zelf ooit eens de best betaalde winkelmedewerker nadat ik eerst afdelingsmanager was :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding