Wat wordt er gebouwd tegenover Overste Hof in Landgraaf?

Tegenover Overste hof in landgraaf (naast pinkpopterrein) zijn bouwwerkzaamheden. Wat zijn ze daar aan het bouwen? Er staat geen bord bij...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er wordt vast iets gebouwd voor het Ice Cross Downhill World Championship 2013.

Aanstaande zaterdag 9 februari vindt het Red Bull Crashed Ice World Championship plaats bij SnowWorld in Landgraaf.

Het evenement wordt op ook op televisie uitgezonden.

Toegevoegd na 12 minuten:
Op deze website van de gemeente Landgraaf http://www.landgraaf.nl/inwoners/bekendmakingen_3315/item/verleende-reguliere-omgevingsvergunningen_15433.html is deze tekst te vinden:

"Verleende reguliere omgevingsvergunningen

Op 18-12-2012 voor het plaatsen van een tijdelijke red bull crashed ice baan (schaatsbaan/icetrack) op het adres/de locatie Witte Wereld 1 Landgraaf,
Dossiernr: 2012-0439, datum verzending vergunning: 18 december 2012"
Antoni
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mmm, ziet er niet echt tijdelijk uit. Het is echt tegenover de parkeerplaats van overste hof. Er liggen groten bergen grond die ze hebben afgegraven en op de bouwplaats zelf ligt al een betonnen fundering. Lijkt echt alsof ze een gebouw o.i.d. gaan bouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wel goed idee om op die site te kijken. Denk dat dit m is: Op 28-08-2012 voor het aanleggen van een bergbezinkbassin en het slopen van een bestaand bergbezinkbassin op het adres/de locatie aan de Overstehofweg, Dossiernr: 2012-0126, datum verzending vergunning: 29 augustus 2012. En de foto's via google doen idd vermoeden dat dit het wordt: http://www.google.nl/#hl=nl&gs_rn=2&gs_ri=hp&cp=7&gs_id=cb&xhr=t&q=bergbezinkbassin&es_nrs=true&pf=p&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&oq=bergbez&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.42080656,d.d2k&fp=800fc1366117702a&biw=1680&bih=827
Antoni
11 jaar geleden
Die gegevens heb ik ook gevonden en wilde ik bij mijn antwoord zetten, maar dat lukte even niet! Nu heb je ze zelf gevonden.
Antoni
11 jaar geleden
Nog twee opmerkingen: 1. Ik vind het vreemd dat de bouw van het bergbezinkbassin pas een half jaar na het verlenen van de vergunning is begonnen. 2. Bij nader inzien is het evenement van zaterdag INDOORS, dus gewoon IN het gebouw van SnowWorld. Dat staat op de website van RedBull.