Kan ik zorgtoeslag voortdurend krijgen als mijn 3-maandelijkse WW-uitkering afgelopen is?

Van de gemeente krijg ik ook geen bijstandsuitkering omdat ik er in de GBA niet ingeschreven sta. De eigenaar van het pand wil namelijk niet dat ik me op zijn adres in zou schrijven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je nu? Zorgtoeslag krijg je ook zonder inkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet toch ERGENS ingeschreven staan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. Ik zou het moeten maar ik heb geen adres dat ik zou kunnen gebruiken noch geen familie. Ik ben een soort zwervende. Ik ben hele tijd, sinds jaren, als gast woonachtig bij aardige mensen.
Ytje, ge bedoelt dan dat zelfs als men geen inkomen heeft maar ook geen belastingen betaalt, hij heeft desondanks recht op zorgtoeslag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh sorry, ik las over het stukje: ''omdat ik er in de GBA niet ingeschreven sta'' heen.
Excuus. In nederland is het zo dat als je dus wel ergens woont, maar je krijgt geen inkomen je dan wel zorgtoeslag krijgt. Dit moet je dan dus wel aanvragen. (nu bedraagt dit 88 euro per maand)

Het beste antwoord

Zorgtoeslag is afhankelijk van je inkomen, hoe minder inkomen hoe meer zorgtoeslag, voor 2013 maximaal 1060 euro voor een alleenstaande. Maar je moet wel degelijk een woonadres hebben. Zowel toeslagen als de belastingdienst krijgen de adresgegevens van de GBA. Voorwaarden zorgtoeslag;

– U bent 18 jaar of ouder.
– U bent verplicht verzekerd voor de Zorgverzekeringswet en hebt een
zorgverzekering afgesloten.
– Uw inkomen is maximaal € 35.059 als alleenstaande of € 51.691 als u een
toeslagpartner heeft.
– U en uw toeslagpartner hebben de Nederlandse nationaliteit of hebben
een geldige verblijfsvergunning die recht geeft op toeslagen.