hoe kan ik aan een loonstrook komen als ik contant uitbetaald krijg?

Ik wilde een Vespa aanschaffen en het bedrag in termijnen betalen, maar daarvoor hebben ze een kopie van mijn loonstrook nodig. Ik werk in de horeca (niet zwart) maar krijg altijd mijn geld contant elke avond uitbetaalt. Is het mogelijk dat mijn baas een loonstrook maakt over iets dergelijks of hoe kan ik dit het beste oplossen? Bij voorbaat dank.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt alle recht deze bij je werkgever of diens boekhouder op te vragen! Wanneer je een wisselend loon hebt of bijvoorbeeld wisselende (over)uren, dan is jouw werkgever verplicht iedere maand een loonstrook te geven. Zie verder op deze site (voor de horeca) of als je zeker bent dat je wel WIT verdient, dan neem je contact op met de belastingdienst in je regio ;) http://www.fnvhoreca.nl/236/loonstrook.html

Het andere antwoord over de loonstrook is geheel correct. Ik wil dan ook verder ingaan op een ander deel van je vraag: "Ik werk in de horeca (niet zwart) maar krijg altijd mijn geld contant elke avond uitbetaalt." Dit hoeft op zich niet te betekenen dat je tóch 'zwart' wordt uitbetaald, maar ik geef het volgende om over na te denken: Waarschijnlijk werken er meer mensen in het horecabedrijf waar jij werkt. Als die, net als jij, iedere avond geld ontvangen, dan zal de werkgever voor elke uitbetaling afzonderlijk een doorlopend genummerd document moeten hebben waarop jouw naam, de datum en het bedrag zijn vermeld en waarop jij tekent voor de ontvangst van het geld. En niet alleen voor jou. Ook voor alle collega's die zo worden uitbetaald zal de werkgever zo'n document moeten hebben. Al die doorlopend genummerde bonnen met uitbetalingen t/m een bepaalde datum moeten wekelijks of maandelijks naar de salarisadministratie. Die moet al die bonnetjes, gesorteerd per persoon, verwerken als voorschot. Wat er dan nog overblijft om uit te betalen, zou dan overgemaakt moeten worden naar je bankrekening. Of alsnog per kas moeten worden uitbetaald. Zelfs als je werkgever per dag gebruik maakt van een Exceloverzicht met alle bovenstaande gegevens (en met wat koppelingen naar tabbladen die een overzicht geven per persoon) en dat bestand aanlevert bij de salarisadministratie lijkt mij het verrekenen van al die tientallen voorschotten per persoon per maand zo'n gedoe dat ik twijfel of dat helemaal goed (= wit) kan gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100