Het huis is wel bieden vanaf prijs €…. kan je hier onder bieden?

Wij hebben een leuk huis gezien, nu willen wij een bod uitbrengen
Het huis is wel bieden vanaf prijs €…. kan je hier onder bieden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (4)

Je kan het altijd doen!
Ik denk alleen dat de eigenaren niet heel veel met je bod zullen doen omdat ze natuurlijk de "vanaf"prijs hanteren.

Het is m.i. niet zo dat het niet MAG.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker. Of het nut heeft, is twijfelachtig al is de kans dat er iets mee gedaan wordt nu groter dan in de gouden tijden van de huizenverkoop.

Kennelijk heeft de verkoper die 'wel bieden vanaf...' schrijft een erg groot vertrouwen in de 'gewildheid' van zijn huis.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of de vanaf-prijs is laag, je weet het niet, je weet het niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er ook een beetje aan of het van de makelaar zelf komt. Zo staat het huis van mijn vriend te koop. Eerst een 'vaste' prijs, nu bieden vanaf. De te bieden vanaf prijs is wel 15.000 euro goedkoper.
De kans is in een geval van een makelaar daarom heel klein dat ze iets met onderbiedingen doen, maar inderdaad, je kan altijd proberen haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak is de bieden vanaf prijs inderdaad erg laag. Alles mág, maar of het verstandig is ivm je positie bij de verkoper is een andere vraag
de verkoper gaat uit van zijn (wens) verkoopprijs, hij denkt dat hij zijn huis voor minstens dat bedrag kan verkopen.

het is echter doodnormaal ( zeker in deze crisis tijd ), dat de vraagprijs niet wordt geboden en daar dus een bod wordt gedaan dat flink onder de vraagprijs ligt.

Toegevoegd na 4 minuten:
voor je zelf is het handig om uit te vinden of het huis al langer te koop staat, in dat geval weet je dat mensen een beetje haast krijgen.
als het huis leeg staat, kan er sprake zijn van dubbele lasten, dat betekent dat eigenaren van een huis al een nieuw huis hebben en het oude nog niet hebben kunnen verkopen. als dat zo is hebben ze waarschijnlijk haast met het verkopen en zullen ze eerder zakken met de verkoopprijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat hier niet om een vraagprijs, het gaat om een bieden-vanaf-prijs. Het is zeker niet normaal dáár onder te bieden (maar het mág natuurlijk wel)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat zeker wel om een vraagprijs, alleen heet het nu anders. denk maar even na, de prijs die zij "vragen" is minsten xx de "zogenaamde bieden-vanaf-prijs". zij vragen de kopers/bieders niet onder die prijs te gaan zitten. echter dat maakt de koper uit. de verkoper bepaalt niet de regels van het spel, dat probeert de verkoper wel, maar dat is dus niet zo.
in deze markt is het zo moeilijk om een huis te verkopen, laat staan voor jouw (verkoper´s) prijs, dat dit "bieden vanaf" een soort wanhoopspoging is om niet te veel in verkoop-/vraagprijs te zakken.
Natuurlijk kan je onder bieden, je laat gewoon aan de makelaar weten wat je er voor over hebt, maar het verschil moet niet te groot zijn wil je eventueel succes hebben.

Je staat wel sterk in je schoenen als je de verkopende partij zekerheden kan bieden, bijvoorbeeld dat je over voldoende geld beschikt of dat het geen probleem is om een hypotheek te krijgen.
Ook zal het zeker meespelen als je echt op korte termijn zaken kan doen.