Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je makkelijk een nieuwe rekening openen voor vakantie?

Als je met een groep op vakantie wilt gaan is het handig om een gezamenlijke rekening te hebben. Mijn vraag is kan dit zomaar? En zijn hier nog kosten aan verbonden? Wat is de slimste manier om dit aan te pakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom gebruik je niet 'wie betaalt wat'? Dat is een heel handig hulpmiddel om gemaakte kosten bij te houden en te verrekenen. Dan hoef je ook niet een speciale bankrekening te openen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie betaalt wat is handiger voor de lange termijn, in studentenhuizen bijvoorbeeld. Tijdens een vakantie geef je zoveel uit in zo'n korte tijd dat het veel makkelijker is om dit met een gezamenlijke rekening te doen. Bovendien hoef je dan niet alle bonnetjes te bewaren etc.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het slimste is om een bestaande betaalrekening te gebruiken van één van de mensen waarmee je op vakantie gaat. Deze rekening haal je leeg (bijvoorbeeld het geld bij je ouders neerzetten), en vervolgens kun je deze rekening als gezamenlijke rekening gebruiken. Eventueel kun je nog extra pinpassen aanvragen, als dit gewenst is.
Op deze manier heb je geen rompslomp, kosten, etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij mijn weten gaat dat niet. Wel als je een officiële vereniging zou zijn, dan kun je een bedrijfsrekening openen, die overigens duurder is dan een particuliere.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
Dat zal niet meevallen: banken zijn (tegenwoordig) niet meer zo happig om een betaalrekening te openen voor tijdelijk gebruik. Dus zodra je aangeeft dat het maar voor een paar maanden is, zullen ze weigeren: kost ze te veel geld en levert ze niets op.
Ik weet dit uit ervaring van buitenlandse gastmedewerkers/stagiaires die moeite hadden een bankrekening te openen.
(Lees meer...)
Utrecht
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding