mag mijn werkcoach van werk.nl zonder voorafgaande toestemming van mij, mij smsen op mijn privé telefoon?

ik heb hier geen toestemming voor gegeven, ook niet mondeling, ik vind het een inbreuk op mijn privacie zo 's avonds om acht uur

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door iemand je telefoonnummer te geven, geef je die persoon hiermee ook gelijk toestemming om je te contacteren. Als je dat niet wilt, moet je je nummer niet opgeven. Overigens ben je verplicht om mee te werken aan elke inspanning die je aan een nieuwe baan helpt. Dit vereist dat je voor hen bereikbaar bent. Nu ligt een telefoongesprek meer voor de hand, maar SMS is een volkomen legitiem middel om contact op te zoeken (bijvoorbeeld wanneer de telefoon niet wordt opgenomen). Er is ook geen sprake van "commerciele berichten", dus je kunt het niet over de boeg van "spam" gooien.

Iedereen mag jou om elk tijdstip sms'en, er is geen wet die dat verbiedt.

Als jij hem het telefoonnummer hebt gegeven, dan geef je toestemming gebeld/ gesmst te worden door wie dan ook. Dus ja, hij mag dat. Vind jij het inbraak van je privacy dan kun je hem dat zeggen en dan neem ik aan dat hij het niet meer zal doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100