mag mijn werkcoach van werk.nl zonder voorafgaande toestemming van mij, mij smsen op mijn privé telefoon?

ik heb hier geen toestemming voor gegeven, ook niet mondeling, ik vind het een inbreuk op mijn privacie zo 's avonds om acht uur

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede coach die 's avonds nog druk in de weer is voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geloof je het zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit is gewoon een automatisch bericht hoor, 's avonds ben ik er niet voor dit soort dingen maar voor andere mensen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan lees het toch de volgende ochtend als je weer 'beschikbaar' bent.
Zou er niet zo'n probleem van maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je zelf dat nummer gegeven? Tja, dan houdt 't op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krijg nooit sms'jes van mijn werkcoach en hebben mijn nummer dat is fijn hahah
Antoni
11 jaar geleden
De kans is groot, dat je werkcoach er juist voor heeft gekozen om je te SMS-en in plaats van je te bellen, omdat het al na kantoortijd was. Dus hij heeft nog rekening gehouden met het feit dat hij het bericht niet tijdens kantooruren aan je doorgaf. Nu hij het bericht per SMS stuurt, kan je zelf bepalen of je reageert en wanneer je reageert.
Antoni
11 jaar geleden
Ik lees nu in een reactie van de vraagsteller, dat het bericht een automatisch bericht was. De werkcoach heeft maar weinig invloed op het versturen van automatische berichten. "Er voor zijn" hoeft dus al helemaal niet! Als er al een reactie van jou op het bericht nodig is, kan die best de volgende morgen worden gegeven. Dat lijkt mij ruim op tijd.

Het beste antwoord

Door iemand je telefoonnummer te geven, geef je die persoon hiermee ook gelijk toestemming om je te contacteren. Als je dat niet wilt, moet je je nummer niet opgeven.

Overigens ben je verplicht om mee te werken aan elke inspanning die je aan een nieuwe baan helpt. Dit vereist dat je voor hen bereikbaar bent. Nu ligt een telefoongesprek meer voor de hand, maar SMS is een volkomen legitiem middel om contact op te zoeken (bijvoorbeeld wanneer de telefoon niet wordt opgenomen).

Er is ook geen sprake van "commerciele berichten", dus je kunt het niet over de boeg van "spam" gooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Iedereen mag jou om elk tijdstip sms'en, er is geen wet die dat verbiedt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij hem het telefoonnummer hebt gegeven, dan geef je toestemming gebeld/ gesmst te worden door wie dan ook. Dus ja, hij mag dat.

Vind jij het inbraak van je privacy dan kun je hem dat zeggen en dan neem ik aan dat hij het niet meer zal doen.