Bestaan er betrouwbare uitzendbureaus?

Ik word niet voorgedragen voor banen waar ik 100% geschikt voor ben om allerlei onzinnige redenen, en vanwege mijn leeftijd (50) vermoed ik dat hier sprake is van leeftijdsdiscriminatie, maar dat zullen die bureaus natuurlijk nooit toegeven. Zijn er uitzendbureaus die wel betrouwbaar zijn (met name in Gelderland en/of Utrecht)? En waar zou ik hierover kunnen klagen, behalve bij de Alg. Bond van Uitzendbureaus?
Ik heb me al eens ingeschreven bij een seniorenuitzendbureau, maar hoorde na inschrijving nooit meer iets van hen, terwijl ik een gangbaar beroep heb.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een zeer bekend verschijnsel, daar weet ik ook alles van. Uit ervaring kan ik vertellen dat een uitzendbureau in een kleine plaats betrouwbaarder is dan een vestiging van diezelfde organisatie in een grote stad. Op zo'n stadsvestiging zitten vaak jonge starters die zomaar kunnen besluiten dat jij met je betrouwbare ervaring te duur bent en dat iemand die net van school komt geschikter is. Terwijl een (hè, hoe heet zo iemand nou ook al weer, ik kan er niet op komen) in een kleine plaats uitgaat van de persoon die jij bent en welke werkplek voor jou geschikt is. Toegevoegd na 3 minuten: Een intercedent, dat is het woord!

Het heeft weinig met betrouwbaarheid te maken. Wel mat vraag en aanbod.Het UZB zit als tussenpersoon, en als de werkgever vraagt naar personeel met bepaalde eisen, dan kunnen zij geen ander personeel voorstellen (of iig niet te vaak) zonder die werkgever als klant kwijt te raken. Als uw bakker steeds met wit brood aankomt, terwijl u om bruin vraagt, zoekt u ook een andere bakker

Uitzendbureau's zeker de grotere zijn echt wel betrouwbaar maar zij zijn afhankelijk van welke opdrachtgevers er zijn en wat die willen in huren en wat ze er voor willen betalen. Er is momenteel bij uitzendbureau's en ook bij normale vacatures weinig vraag naar oudere omdat die volgens de werkgevers te duur zijn van daar ook de stijging van oudere die in de ww komen.

Een uitzendbureau wat aangesloten is bij de ABU heeft een convenant gesloten dat men niet aan leeftijdsdiscriminatie doet. Probleem alleen is, bewijs maar eens dat het de reden van niet aanbieden van werk is. Dat zal men nooit hard op zeggen, terwijl misschien het soms wel zo is. En bij geschikt zijn voor: Dat is ook voor jou een persoonlijk referentie kader. Jij kan overtuigd zijn van je kunnen, maar weet niet welk indruk de intercedent van jou had. Misschien was de intercedent niet echt te spreken over jou persoonlijkheid en indruk die je achterliet ondanks de goede papieren. Vergeet niet dat buiten op papier en qua opleiding geschikt zijn, ook andere zaken belangrijk zijn voor het maken van een match. Ik heb ook wel kandidaten gehad die heilig overtuigd waren van het feit dat zij geschikt waren, maar die of enorm arrogant, eigenwijs, verlegen, onverzorgd, of juist een aantal competenties misten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100