ik ben hulp in de huishouding en 2 maanden ziek geweest,ga weer werken en zie dat ik nog maar 2 werkadressen over heb ipv 5 kan dat zomaar?

Toegevoegd na 14 minuten:
ik werk bij een bedrijf voor hulp in de huishouding en 3 van de 5 adressen heb ik niet meer nu ik weer terug aan het werk ga na 2 maanden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je verder geen contract hebt of iets dergelijks waarmee je de afspraken met je klanten heb vastgelegd, werk je feitelijk (zwart of wit) per uur. Dan kan dit gebeuren. Erg leuk of sympathiek is het niet, maar ik kan me het wel voorstellen van je klanten, zij konden moeilijk hun huis laten vervuilen twee maanden lang...
Succes met het vinden van nieuwe schoonmaakplekken, kaartjes bij de buurtsuper willen nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
in loondienst of anders?
ronron1212
11 jaar geleden
Dab krijg je wel weer andere adressen.
Ja, dit kan zomaar, als je tenminste maar het aantal uren werk krijgt, die in jouw contract staan. werk in de zorg is flexibel, er komen cliënten bij, maar er vallen er ook af, verder mogen de cliënten zelf aangeven, dat ze liever een andere hulp willen, misschien is diegene, die jou verving wel enorm goed in de smaak gevallen bij jouw cliënten, maar vraag de reden aan je leidinggevende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was niet beledigend bedoeld, sorry als het zo overkwam, vraag aan je leidinggevende het waarom, daar heb je recht op.
Ik werk ook als huishoudelijke hulp maar heb helaas een 0 uren contract bij m'n werkgever , Dus dan kunnen ze je inplannen zoals hun het willen, Heb je een bepaald aantal uren in je contract staan dan zijn ze verplicht je dat aantal in te plannen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je een contract hebt met een x aantal uren, dan zijn ze verplicht je dat aantal uren ook uit te betalen. Heb je voor je ziekte structureel meer uren gewerkt over een periode van drie maanden dan in je contract staat heb je ook het recht op dat totale aantal uren.

Gelukkig is het in Nederland goed geregeld en kan een werkgever je niet zomaar een nul uren contract geven en je langdurig veel uren laten maken en dan in ene je naar huis sturen als hij geen werk heeft. Nul uren contract heeft nogal wat voorwaarden voor een werkgever.