vanaf welk bedrag moet je in de schuldsanering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zit geen minimum aan, bij elke schuld kan je in de schuldsanering. Volgens mij moet je er wel in als er minimaal 2 schuldeisers zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft niets, zelf oplossen kan ook.

Antwoorden (2)

Je moet nooit. Schuldsanering is geen verplichting

Indien je dusdanig in de schulden zit dat het je niet lukt eruit te komen. Kan je je melden bij bureau's of stichtingen die je kunnen helpen. samen met hun kun je in overleg met je schuldeisers afspraken maken om in drie jaar tijd alles wat je verdient minus de minimale levensbehoeftes af te dragen. Na drie jaar ben je dan vrij van de schulden of ze nu helemaal voldaan zijn of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad moet je niks, maar je kunt voor jezelf bekijken wat voor jou het beste is. Zolang je schulden alleen maar erger worden en je zelf geen mogelijkheid ziet om er uit te komen, of dat je zelf al geprobeerd hebt via het minnelijk traject regelingen te treffen met de schuldeisers maar als zij daar niet op ingaan is het misschien verstandig.

Als je in de WSNP zit (wet schuldsanering natuurlijke personen) dan wordt er een bureau door de rechter aangewezen die jou financien gaat regelen. Dit betekend dat je weekgeld krijgt. Verder krijgen zij jou inkomen, om daar al je vaste lasten van te betalen en de schulden af te lossen. Na drie jaar worden de nog openstaande schulden kwijtgescholden en begin je dus met een schone lei.