Kan de werkgever mij verplichten de vakantie dagen voor dit jaar op te nemen voor 1 oktober?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als dat is afgesproken in het contract of via de CAO wel (bij de post is het verboden om vrij te nemen in de decembermaand).

Verder is het opnemen van vakantiedagen ook wel iets van geven en nemen, een werkgever mag met goede redenen jou gewilde vakantieperiode weigeren maar mag jou niet je vakantieweken ontnemen in een jaar. Daar wordt prima aan gehouden.

Ga in gesprek als het niet in contract of CAO staat, misschien valt er iets te regelen als jij zwaarwegende redenen hebt om het wel in oktober op te nemen zodat jij de zomerperiode kan opvangen wellicht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja , indien er zwaarwegende bedrijf's belangen bij ge baat zijn . Zo als dan een drukke tijd . Vakantie of zwanger schap van een Vd andere collega's , of ? Maar wat al gezegd ga met je baas in gesprek waarom ? Hij dat wenst , mogelijk dat er te veel vrije dagen anders over blijven in het nieuwe jaar daarna . Werkgevers mogen dagen NIET meer uit betalen . En moeten er op toe zien dat men z'n vakantie op neemt . Waarom , om niet verwijtbaar te zijn bij burn out , stress , of ? .