Wat moet een 17 jarige jongen gemiddeld per uur verdienen? 24 uur per maand.

Op mijn loonstrook staat Bruto 3,49 per uur...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (2)

Een gemiddelde is niet iets wat uitbetaalt 'moet' worden. Ik denk dat je het minimum bedoelt.
Het minimumloon is dat wat je sowieso moet verdienen.
Het minimum uurloon ligt niet vast, wel een minimum maandloon. Dit omdat een fulltime baan niet overal gelijk is, sommige bedrijven hebben een 36 urige werkweek, andere 38 of 40 uur.In de link kan je zien dat jouw uurloon klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat niet om gemiddelden, maar om wat je minimum moet verdienen.
Je verdient ongeveer het minimum loon voor een 17-jarige.
Het minimum uurloon in 2013 voor een 17-jarige is 3,72 euro per uur voor
een werktijd van 36 uur per week.

Het absolute minimumloon per uur in 2013 is voor een 17-jarige € 3,35.
Daar zit je dus iets boven.

http://www.minimum-jeugdloon.nl/minimumloon-2013/