Samen eigen bedrijf, vof, nu gaan wij uit elkaar, samenlevingscontract word beëindigd, wat gebeurd er nu met het bedrijf?

Hij wil hier niet blijven, en ik ook niet. En we hebben beide geen zin om op de verkoop te wachten, dit kan wel even duren.
Stel dat ik wel blijf en hij gaat wel weg, het contract is ontbonden.. Ik kan niet in mijn eentje de zaak draaiende houden. Wat gaat er dan gebeuren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Afgezien van claims van afnemers /opdrachtgevers op grond van afspraken met hen, dient bij de fiscus en andere instellingen de beeindiging van de activiteiten te worden gemeld. Het al dan niet bestaan van een samenlevingscontract staat buiten de verplichtingen van de v.o.f.
Let op:
Je bent ieder aansprakelijk voor het nakomen van de eigen verplichtingen en van de andere firmant!