Hoeveel is de sestertie waard?

Voor een werkstuk voor school moet ik weten hoeveel de sestertie waard is in euro's. De sestertie is een muntstuk uit het Romeinse Rijk. Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die staat helaas niet in de geldkoersen.....
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat je nu precies vraagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is natuurlijk lastig te beantwoorden. De hele wereld ziet er nu anders uit. Wat wil je gaan vergelijken, Inkomen (van wie), koopkracht (van welk product) en in welke periode want het Romeinse Rijk heeft een paar honderd jaar bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onderstaande site bevat goede informatie over de koopkracht van het geld in het Romeinse Rijk. http://dougsmith.ancients.info/worth.html

Antwoorden (1)

Een sestertie zou volgens mijn informatie rond 1 euro waard zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
de tegenwoordige antiekwaarde ligt rond de € 165,- voor een niet gouden of zilveren exemplaar