Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet je weten dat je geld echt is?

dus dat ik niet weet of ik met echt geld betaal. en als het vals is krijg ik dan straf?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

daar zijn een soort stiften voor,.
als je met zon stift een streepje op het geld zet en het word zwart dan is het geld vals.
die stiften kosten maar een paar euro
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan zul je een 'vals geld detector' aan moeten schaffen.
Je hebt ze in een handzaam formaat voor 5 euro:
http://www.geenvalsgeld.nl/B/nl_geld_serienummer_9.html
Als je weet dat het geld vals is en je geeft het uit, ben je strafbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daarom controleer ik ze niet.. Weet ik van niks en ben ik ook niet strafbaar :-P;-) +1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Da's waar... Zolang je niet weet wat je doet. Maar je wordt hoe-dan-ook meegenomen naar het bureau en ondervraagd als je vals geld uitgeeft.
voor als je geen detector hebt .
is dit 1 van de kenmerken die je ook kunt nakijken.

. Op de voorkant is een gedeelte gedrukt van de cijfers die de waarde van het biljet aangeven. Op de achterzijde is het ontbrekende gedeelte van deze cijfers afgedrukt.
Als je het biljet tegen het licht houdt vormen deze delen samen de waarde van het biljet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang je aannemelijk kunt maken dat je niet wist dat je geld niet echt is, dan valt het wel mee. Als je dus maar één enkel vals briefje hebt bijvoorbeeld. Als je nou je hele portemonnee vol hebt met vals geld, dan wordt het iets moeilijker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing