Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik woon samen.Stel dat mijn kind zegt dat het bij vader wil wonen,hoe wordt de alimentatie berekend als ik die moet betalen?

Ik wil graag weten hoe de alimentatie wordt berekend als mijn kind bij vader wil gaan wonen.Word alleen mijn loon gebruikt bij de berekening of wordt het loon van mijn vriend ook bijgeteld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
757

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Alleen jouw salaris wordt erbij gehaald om de alimentatie te berekenen. Ik heb dit onlangs meegemaakt. Mijn dochter die bij mij woont kreeg alimentatie van haar vader en het salaris van de nieuwe vrouw van mijn ex werd er niet bij gehaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoogte van de alimentatie wijzigt jaarlijks automatisch door wettelijke indexering, tenzij u dit anders bent overeengekomen.

de berekening zal niet per definitie gelijk hoeven te staan aan het bedrag wat je krijgt.
kiezen jullie voor co-ouderschap zullen de kosten anders berekend kunnen worden.

verder is het afhankelijk van de draagkracht van de ouders.

bron geeft een link naar een site waar je het zelf uit kan rekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding