Huisbankierkorting vervallen?

denkt u dat wanneer ik onze betaalrekening bij de bank opzeg (waar ik ook mijn hypotheek heb afgesloten) de huisbankierkorting komt te vervallen (zonder waarschuwing?) Onze hypotheekadviseur zei dat wij de rekening gewoon direct konden opzeggen zodra de hypotheek rond was; met behoud vd huisbankierkorting.. Ik vraag mij alleen af; kan dit inderdaad en wordt dit niet gecontroleerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja, ik denk dat je huisbank-korting komt te vervallen, zodra je de rekening opzegt. Dit was namelijk een korting die je als klant kreeg, op voorwaarde dat je daar ook ging bankieren.
In afwijking tot een vorig antwoord op deze vraag, is dit geen verstrengeling van producten, maar een extra korting die een bank zijn eigen klanten biedt. (net als je een korting krijgt op een bepaald telefoontje als je ergens een abonnement afsluit...)

De bank zal hier zeker achter komen, want je zult toch het rekeningnummer moeten wijzigen waar de hypotheek van betaald wordt?
Bovendien heb je gewoon geen recht meer op deze korting, jammer, maar wel terecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tsja.. Als je je adviseur hier niet in vertrouwd, waarom zou je hem of haar dan uberhaupt vertrouwen?

Ik neem aan dat je bij aanvraag hypotheek duidelijk uitgelegd krijgt wat de voorwaarden zijn EN dat je bij de bank kan navragen of je de rekening vervolgens aan moet houden. Lijkt me wel gek dat dat zou moeten, want dat is eigenlijk product verstrengeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er controle wordt gedaan, dan komt hij wel degelijk te vervallen. De kans dat er in deze tijd gecontroleerd wordt, is groot. Ik ben ook bepaalde privileges kwijt geraakt bij mijn bank om die reden.

Daarnaast ben je verplicht je betaalrekening die je hebt opgegeven bij je hypotheek aan te houden, tenzij je dit ze schriftelijk mede gedeeld en zij akkoord hebben gegeven