Dat is een roebel stuk uit de CCCP tijd.

Deze munt heeft als afbeelding het Volgograd monument en is geslagen in verband met de viering van de overwinning in de tweede wereldoorlog Die toen (in 1975) 30 jaar geleden was .

Waarom Volgograd?
Volgograd is bij ons beter bekend onder de naam Stallingrad die zij van 1925-1961 had.
De slag om Stalingrad met haar 1,5 miljoen slachtoffers (doden, gewonden, vermisten) wordt meestal gezien als het keerpunt in de tweede wereldoorlog.

De tekst:
ТРИДЦАТЬ ЛЕТ ПОБЕДЫ В ВЕЛИКОЙ ОТЕЧЕСТВЕННОЙ ВОЙНЕ
Betekend:
Dertig jaar Overwinning in de Grote Vaderlandse Oorlog

Er zijn er toen ongeveer 15 miljoen munten in omloop gebracht.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het monument is van de voet tot aan het puntje van het zwaard
slechts 82 meter hoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een Roebel, uit Rusland. Deze is een specifieke herdenkingsmunt.

Toegevoegd na 12 minuten:
Deze munt is uitgegeven in 1975, ter ere van 30 jaar overwinning WOII.
bamibal
11 jaar geleden
Hoogst waarschijnlijk uit Rusland, gezien de afbeelding van de hamer en de sikkel.