Is een studiebeurs krijgen mogelijk?

Ik wil graag naar een MBO-school maar .. mijn ouders hebben er geen geld voor. Ik wil zowiezo wel mijn dromen waar kunnen maken maar het geld maakt het me gewoon lastig. Is een studiebeurs hiervoor mogelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Ik raad je aan om op de website van de IB groep te kijken :
http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfmbo/studiefinanciering_voor_het_mbo.asp

Er staat dat je vanaf je 18e een financiering aan kan vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nog geen 18 bent krijgen jouw ouders (bij een laag inkomen) van de belastingdienst kindgebondenbudget en kunnen ze bij de DUO een tegemoetkoming voor de schoolkosten aanvragen.
Verder kan je zelf zoeken naar een bijbaantje maar je kan ook kiezen voor een bbl opleiding, dat houd in dat je 1 dag naar school gaat en 4 dagen werkt. Op die manier heb je je eigen inkomen waarvan je je school kosten kan betalen. Alleen als jij dàt gaat doen heeft dat wel weer gevolgen voor de kinderbijslag en misschien de huurtoeslag als je ouders die krijgen.
Jouw dromen waarmaken gaat zeker lukken, ga met je ouders.om de tafel zitten en bespreek de mogelijkheden.
Als je 18 wordt, dan kan je een studiebeurs aanvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een BBL-opleiding starten en met dat werk je studie betalen is natuurlijk wel mogelijk, maar dan begin je wel met een schuld. En als je 18+ bent is die schuld des te hoger door het lesgeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo begin je met een schuld, op scholen kunnen vaak afspraken gemaakt worden over betalingen. Hoeft allemaal niet in 1 keer.
Lesgeld kan je toch betalen van je inkomen, zo doet mijn zoon dat ook, regelt zijn eigen opleiding, betaalt hij zelf van zijn inkomen. Zonder dat er schulden zijn.