Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb studiefinanciering en ik woon samen met mijn partner maar mijn partner krijg bijstanduitkering, kan de zus van mijn partner inschrijven ?

de zus van mijn partner ze kan niet allen wonen omdat ze kant niet allen wonen. maar mijn huis heeft allen een kamer. kan haar inschrijven het zelfde adres?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
763
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat heeft de studiefinanciering en een bijstandsuitkering te maken met het feit dat de zus van jouw partner niet alleen kan wonen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, want dat is fraude. Als jij en je partner samenwonen hebben jullie slechts eenmaal recht op aanvulling tot bijstandsniveau. Proberen je maandinkomen te verhogen door te liegen over je status, is gewoon fraude en dus strafbaar.
Hoe de constructie precies durf ik niet te zeggen, want dat kan individueel verschillen, maar in principe hebben jullie recht op aanvulling tot bijstand buitenop je studiefinanciering.

In de link kun je zien of de manier waarop jullie samenwonen consequenties heeft voor de bijstand. Vermoedelijk wel, en weet je dat ook, anders zou waarschijnlijk deze vraag niet hoeven stellen. Er is sprake van een gemeenschappelijk huishouden, waarbij samenwonenden voor de wet gelijkgesteld worden aan gehuwden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding