Als het spaarloon in september vrij komt gaat het dan naar de vrije rekening ?

Als je het tegoed niet op wil nemen blijft het tegoed dan op de geblokkeerde rekening staan of gaat het naar de vrije rekening ? In dat laatste geval betekent dat dat de rente lager wordt. Op de vrije rekening is de rente 0,7% lager dan de geblokkeerde rekening.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee hoor. De blokkering wordt alleen opgeheven zodat besteding niet (meer) aan bepaalde restricties is verbonden. Je kan ook gewoon volgens de huidige fiscale regels blijven doorsparen!

Als je het niet op wilt nemen, gebeurt er niets. Dan blijft het op je geblokkeerde rekening staan.

Alle deelnemers krijgen een brief van de bank, waar het spaarloon opstaat , met de vraag hoe jij het wil. Je kan het b.v gewoon voortzetten.

Op mijn afschriften van de spaarloonrekening staat waar het geld naartoe gestort wordt als het vrijkomt. Dat is een rekeningnummer dat ik zelf heb opgegeven, waarschijnlijk bij aanvang van de regeling.

Volgens mij komt het gespaarde bedrag op de spaarloonrekening volledig vrij op de vrije rekening, zodat jij zoals de regering het graag ziet allemaal uit kan gaan geven!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100