Wat voor een percentage is redelijke om aan mijn vriend te vragen om mee te betalen aan huur en onkosten in het huis waar ik leef met mijn 2 kinderen?

We willen dit in een samenlevingscontract vast laten leggen omdat ik nog zit met restschulden uit mijn vorige huwelijk. Maar we willen wel een acceptabel bedrag er in zetten zodat we geen problemen krijgen met de instanties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het Nibud heeft mooie rekenmodellen voor de berekeningen. Zie dus www.nibud.nl.
Je kunt dan berekenen hoeveel je aan voedsel/ huur etc. per persoon kwijt bent als gemiddelde en dat is dan ook t.o. allerlei instanties acceptabel. Vaak is het aan voeding per dag 5 euro en voor de huur de helft van het maandelijks bedrag; denk ook aan de andere vaste lasten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een percentage is er niet echt, ik zou dan fifty fifty doen. Je kan het ook anders doen, jij de vaste lasten, hij de rest.