Mag ik de financiële injecties die ik in mijn bedrijf heb gestoken, belastingvrij weer terugstorten?

Ik ben een jaar geleden een onderneming gestart met een vriend van me. We deden beide het laatste jaar van onze opleiding en wilde een extra centje verdienen. We hebben in het begin een aantal financiële injecties/leningen aan de onderneming gedaan die we er weer uit wilden halen wanneer dit kon. Dat moment is nu aangebroken, maar nu rest mij de vraag of dit zomaar kan? Is het zo simpel als het geleende bedrag weer overmaken naar onze privé rekeningen?

Hopelijk kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Als jij prive stortingen hebt en die ook als dusdanig in de administratie hebt verwerkt mag dat/
erotisi
2 jaar geleden
Wat voor onderneming is het?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@ronron1212 Bedankt voor het antwoord! @erotisi het is een V.O.F.

Antwoorden (1)

Geld wat je prive aan je onderneming hebt geleend mag de onderneming weer aflossen / terugbetalen natuurlijk. Als je onderneming een eigen rechtspersoon is kan er zelfs een redelijke rente worden vergoed. Zorg wel dat alles goed op papier staat. De belastinginspecteur kan anders denken dat je een deel van de winst in je zak wilt steken zonder daarover belasting te betalen.