Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden vaak een oneven aantal vlaggen (meestal 3 vlaggen) geplaatst voor een bedrijfspand?

Ik let regelmatig op het aantal vlaggen die voor gebouw geplaatst zijn en tot mijn verbazing zijn dat er meestal 3.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn geen officiele regels voor het plaatsen van een bepaald aantal vlaggen bij een bedrijfspand. Toch zie je er vaak 3 om nog een aantal redenen dan hierboven al is aangegeven.

Sommige bedrijven willen de Nederlandse vlag (1) en de bedrijfsvlag kunnen ophangen (2). Als deze bedrijven belangrijke bezoekers krijgen wil men ook nog de vlag uit het land van deze bezoekers kunnen ophangen (3). Komt er bijvoorbeeld op belangrijke dagen een Chinese delegatie langs, dan hangen er respectievelijk de Nederlandse vlag, bedrijfsvlag en buitenlandse vlag.

Overheidsinstellingen kiezen nog wel eens voor 3 vlaggen om een andere reden. Men wil de instellingsvlag (1) (lees: "overheidsbedrijfsvlag"), de Nederlandse vlag (2) en de provincievlag (3) kunnen ophangen.

Zie ook http://www.deondernemer.nl/kennisbron/artikel/699164/Vlagvertoon-wat-mag-en-moet.html voor meer informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben tevreden met dit antwoord. Ik heb altijd afgevraagd waarom 3 vlaggen. Dat je hierdoor altijd 2 masten ter beschikking hebt, mocht dat ook nodig zijn, om de vlag van je eigen land en van een ander land op te hijsen wist ik niet.
Ik denk nu iets verder. Bij overname van bedrijven heb je dan ook altijd een mast vrij voor een andere vlag.

Andere antwoorden (1)

Een gokje, maar aangezien je een oneven aantal niet op t oog door de helft kan delen lijkt het meer een eenheid. Plus dat als er verschillende vlaggen zijn de belangrijkste in het midden kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Ik zat ook zoiets te bedenken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk en goed bedacht Rubix.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding