Ik zit in de bijstand en géén sollicatieplicht meer, hoe lang mag dat duren?

I.v.m. een psychische aandoening ben ik (na via het CWI bij een reïnteg
ratiebureau te hebben gelopen) vrijgesteld (elke keer 1 jaar...) van sollicitatieplicht.
Ik heb al vele therapieën doorlopen en ben alcoholist geworden (nu al 12 jaar gestopt met drinken!) en kans op verbetering zie ik/is er niet meer, dus nu ook geen therapie e.d., alleen medicatie.
Hoe vaak mag/kan dat éne jaar verlengd worden van vrijstelling sollicitatieplicht ?

Maar mijn belangrijkste vraag: Waarom word ik niet 'gewoon' afgekeurd ? Ik ben 51jaar en zowiezo - volgens reïntegratiebureau toen - aan de slechte kant vd 45 jaar om nog op de arbeidsmarkt te komen...
Toen was ik namelijk 43 ;) Dus toen nog aan de goede kant...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Omdat dat een heel persoonlijke aanpak is,
is in zijn algemeenheid niet te zeggen
hoe lang dat kan duren.