Er wordt veel gerekend met 19 cent de kilometer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je in deze tijd begint over reiskosten vergoeding dan zal er zeer waarschijnlijk een oude stelregeling van stal worden gehaald. En deze stelregel is dat er tussen de Gemeente waar men woont en de gemeente waar men werkt ten minste 10 km reisafstand moet zitten. En tenzij de reisafstand nu al meer dan 25 km is zou ik er niet over beginnen...

Als de km vergoeding om iets anders dan woon werk verkeer te maken heeft adviseer ik je om 12 cent te vragen. Dit om de heel simpele reden, omdat je de tot voor kort geldende 19 cent toch niet krijgt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de belasting rekent met 19 cent per km en dat is dan ook een reeel bedrag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reeler dan niks he... Je werkgever MAG veel meer betalen hoor, al is het een euro per km. De 19 cent van de belasting zegt alleen dat ze DAT als echte kosten zien, en alles waat daarboven komt als verkapt 'loon'. Dat is op zichzelf niet erg, dat mag. Je moet er alleen wel belasting over betalen, net als iedereen over zijn loon dus belasting moet betalen. Anders zouden de km-declaraties de pan uitstijgen en de salarissen omlaag gaan, om belastingbetalen te vermijden. Als je nu in de 32,5% schaal valt, en je krijgt 30 cent per kilometer, dan betaal je dus 32,5% van (30-19) is 3,5 cent belasting. Hou je toch per km nog leuk 26,5 cent over. Niet gek toch?
Ha, die Groeneg;

De veel aangehaalde 19ct/km is het maximaal belastingvrije te betalen bedrag. Werkgevers mogen best meer betalen, maar dat wordt dan als loon aangemerkt en je draagt er maximaal 52% loonbelasting over af. Overigens is 19ct/km voor eigen vervoer aan de magere kant. Twintig jaar geleden ving ik omgerekend al 23ct/km belastingvrij. Ik zou persoonlijk uit willen komen op 24 à 25ct/km netto, dus 30ct bruto. Maar het hangt natuurlijk ook van de soort reiskosten. Ga je voor de baas op pad mag het best iets meer zijn, voor strike woonwerkverkeer is 19ct/km netto best netjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20 cent per kilometer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De maximale netto reiskostenvergoeding is €0,19 per kilometer. Dit is al zo vanaf januari 2006. Dit is een reële vergoeding om te vragen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit staat in je CAO regeling.