Hoe kan ik geld terug boeken?

Via marktplaats iets gekocht, bewijs dat ik betaald heb.maar mevrouw zegt niks te hebben ontvangen.vorige week zondag geld overgemaakt.nu is het maandag een week later.Kan ik het geld nog terug boeken? en zoja hoe? b.v.d

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je kunt zelf niet zomaar bedragen terughalen die je zelf hebt overgeboekt. Als ik jou was zou ik contact opnemen met je bank en achterhalen of het geld wel/niet overgeschreven is.

Als het wel overgeschreven is, dan is de kans groot dat je met een oplichter te maken hebt. Ik zou vervolgens de politie inschakelen, naam en gegevens van de rekeninghouder zijn immers bekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bank verstrekt geen gegevens of er bedrag is binnen gekomen. Je kunt wel een brief sturen naar het fraudemanagement van de bank van de rekeninghouder over de betreffende bestelling en niet levering.

Andere antwoorden (2)

Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugstorten op uw rekening.

Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u de ING eventueel inschakelen als bemiddelaar.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als mevrouw het product niet levert of het geld niet terug stort zou ik aangifte doen van oplichting bij de politie.

Om te zorgen dat zowel de Politie als Marktplaats op de hoogte worden gesteld van uw melding van mogelijke oplichting, verzoeken wij u vriendelijk om uw aangifte te doen via het Meldpunt Internetoplichting van de Politie op www.mijnpolitie.nl.

Een deel van de informatie die u daar heeft verstrekt, wordt direct na de aangifte door Politie naar Marktplaats doorgestuurd.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kan ook de (ver)koper checken of deze al bekend is bij de politie op;
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als naam/nummer klopt moet het geld de eerstvolgende werkdag op haar rekening staan. Helaas verstrekt de bank geen gegevens van deze rekeninghouder. Wel kun je nogmaals mw een bericht sturen dat als ze de bestelling niet stuurt je maatregelen gaat nemen. Je kunt in dit geval aangifte doen bij de politie. Melding doen bij www.opgeletopinternet.nl en het fraudemanagement van haar bank inlichten schriftelijk plus bewijsstukken meesturen.
Ook marktplaats op de hoogte brengen.