Hoe kom je je tijd door op je werk als er geen werk is

heeft geen uitleg nodig

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (19)

www.playchess.com
www.pokerstars.com

goed voor de hersenen en wellicht ook goed voor de beurs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie geeft dit een plus? Dikke min!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoezo? Dat jij niet de intellectuele skills hebt om een potje poker of schaken te spelen, wilt niet zeggen dat dat voor anderen ook zo is? Het is gewoon goed tijdverdrijf voor sommigen, en zelfs ook nog rendabel.
Niet zo aanstellen he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken jij mij? weet jij wat voor skills ik heb? Nee.... dus waar baseer jij je reactie op?
Beetje nadenken he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Chris871:hoezo?
http://www.goeievraag.nl/vraag/wachtkamer-mensen-hardop-lachen-praten.38839
Zie bron, uren vermaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je leuke collega's? Dan kun je vast wel iets verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien kan je met colegas wat spelletjes doen ofzo,. of gewoon lekker kletsen,

als je alleen werkt en er is echt niks te doen mischien iets meenemen te lezen ofzo
14 jaar geleden
tafel tennis met je kantoorspullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet met iets bezig zijn andres kom je de tijd niet door. Ik weet niet wat voor werk je doet maar. Pak een stoffer & blik en ga beetje schoonmaken of zo. weet ikveel. Of idd een beetje ouwehoeren met je collega's...

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bekijk het positief.
Als je een internet aansluiting hebt, zou ik zeggen ga een online cursus volgen in iets dat je interesseert.
Misschien iets op je vakgebied, en dat goed staat op je cv, zodat je in de toekomst kunt solliciteren op een leuke(re) baan, waar je het wel lekker druk hebt.
Als straks de crisis voorbij is, trekt de economie weer aan en zullen er weer meer banen te vergeven zijn.
Gebruik je tijd nuttig. Zie het als een cadeautje, dat je zomaar in je schoot geworpen krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1!
Lay-out veranderen, klassement herschikken, rommel opruimen, collega's helpen. Of consequent zijn met jezelf en solliciteren voor een job met INHOUD en werkwaarborg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je gedachten ordenen.. knopen doorhakken, analyseren van recente situaties ed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Personeelsadvertenties gaat doorspitten, want als er op het werk geen werk is betekend niet veel goeds voor een bedrijf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wou ik ook antwoorden. +1
Je komt op tijd en je gaat op tijd en in de tussentijd doe je wat er van je gevraagd wordt, wordt er niets van je gevraagd, dan doe je niets... Niets doen is iets heel moois als je dat kunt...

Ik was in Poona en elke dag zag ik op een plek een man zitten, weken aan een stuk... Toen ik te zeer nieuwsgierig werd, ging ik er eens langs zitten en na een lange tijd, meer dan een uur precies naast die man gezeten te hebben, werd er wat gezegd en we spraken tegen elkaar... Ik vroeg hem wat hij hier de hele dag deed... Hij zei ik ben ondernemer en toen zei hij dat hij een fietsenreparatiebedrijf had... Toen ik vroeg wat dat dan was, liet hij mij zijn bedrijfswerktuig zien, een zakje met een tube solution en een rubberen plakplaatje... Ja zei hij dit is mijn straat en als er iemand hier een band kapot tijdt, dan bied ik hem aan om de band te maken, met zijn bedrijfs-zakje... Ik heb nog een tijdje samengewerkt met die man en na een hele mooie middag meedraaien ging ik weer voldaan weg, een hele middag meegewerkt in zijn bedrijf (maar er was weer geen enkele klant, de hele dag)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet jezelf eerst maar eens goed afvragen hoe ambitieus je bent. Wellicht is het leuk om op kosten van je werkgever een paar opleidingen te doen die je kunt volgen in de baas zijn tijd. Zodoende kost het je geen vrije tijd, je werkdagen zullen sneller gaan en je wordt voor het bedrijf meer "waard". Indien het uitzichtloos is dan is het wellicht leuk om zelf een opleiding te gaan bekostigen en dit tijdens je huidige job te gaan doen. Je kunt dan daarna ergens anders solliciteren.
Indien je geen zin hebt in een studie kan je je bezighouden met zoveel dingen, internetten, Sudoku, lezen, babbelen met collega's, etc.etc.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik zelf dan ga doen is op zoek gaan naar werk. Er is bijna altijd wel een klusje wat altijd blijft liggen en nu heb je daar dan tijd voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem je rolschaatsen mee..

Waar je ook werkt... Altijd lachen... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt heel vreemd misschien maar maak een dagschema.
Sta op tijd op.
Ga op gezette tijden de deur uit.
Ga desnoods een opruim ronde door het huis maken.
Ga desnoods wat vrijwilligers bezoeken doen
Goed boek lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overleg met je meerdere, wat hij graag zou willen wat er gedaan moet worden.
Als er meerdere collega's ook geen werk hebben, misschien kunnen jullie dan gezamenlijke en project opstarten.
- iets reorganiseren in de administratie of het systeem
- de ruimte opknappen, verven, behangen, schoonmaken
- nieuwe platen en of schilderijen aan de muur
- iets in de tuin doen of de bestrating (moeilijk nu).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen werk op je werk is onzin, er is altijd wel wat te doen.
Er zijn altijd klusjes blijven liggen.
Overleg plegen met collega,s in rustige tijden is erg nuttig.
Ga met z,n allen even na wat er de laaste tijd gedaan is en op welke manier. Met elkaar bekijken of het in de toekomst beter kan, sneller, goedkoper, gestroomlijnder, beter op elkaar afstemmen wie in welk geval wat doet, etc.

Zulke meetings zijn goed voor het bedrijf, de klant, en voor jullie zelf. En, vergaderen is ook werken hoor.

Kijk wat je vooruit kunt doen voor nieuwe opdrachten.
Loop formulieren (lege) eens langs, kan hier wat aan verbeterd worden, of ze kunnen worden vervangen of vervallen, of meerdere formulieren samen voegen tot een zo,n ding.
Zijn er tekeningen, zijn die nog up tp date.

Denk na wat er de afgelopen tijd is mis gegaan en zet op papier hoe het volgens jou beter kan.

Praten met andere collega,s over prive zaken om elkaar beter te leren kennen. Maar ook over zaken.
Zo van, ik doe dit of dat op deze manier voor jullie afdeling, gaat dit goed zo, of heb je het liever anders misschien. Ook andersom, jullie doen dit zo voor onze afdeling, maar als je het zo doet is het voor ons veel makkelijker.

Kortom, er is altijd iets nuttigs te doen. Daar leer je veel van, en het wordt meestal erg gewaardeerd.

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is meestal altijd nog wel iets te doen, of doe zoals ik in zo"n geval, loop naar je baas en vraag of je bijvoorbeeld mee mag lopen in een ander deel/unit van het bedrijf. Steek je altijd wel wat van op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pak een krant. Lees deze, los de puzzels op, en kijk eens of er vacatures instaan van bedrijven waar ze wel werk hebben. Misschien kom je dan nog op goede ideeën.

Of ga een dutje doen. Dat klinkt misschien erg maf, maar bij de bagageafdelingen op Schiphol doen ze dat ook.
Puzzelen of maffen is geen probleem daar, totdat er een vliegtuig geladen moet worden met koffers. Dan is het ineens actie en stevig doorwerken.

Was je auto die voor de deur staat, en pak dan gelijk de bedrijfsauto even mee...

En als je echt wilt werken, dan valt er altijd wel wat te verzinnen. Schoonmaken, ramen lappen, stofzuigen, je monitor en toetsenbord eens goed schoonmaken, etc.