Heb je als een RA Accountant de mogelijkheid om ook in het buitenland te gaan werken?

Toegevoegd na 41 seconden:
Ik wil later namelijk in het buitenland (Spanje, Amerika, Engeland, India, Brazilie, etc.) werken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Ja, die mogenlijkheid is er, mits je je aan de locaal geldende wetgeving omtrent de financien houdt. Meestal werk je dan onder een locale 'stroman', die eindverantwoordelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met mits je aan lokaal geldende wetgeving omtrent die financien houdt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De wetgeving is in NL anders dan bijvoorbeeld in de UK. Als je daar werkt, moet je die regels hanteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar daarom juist.
Ik word opgeleid volgens de Nederlandse wetgeving, dan kan ik toch niet in Engeland werken? Juist omdat ik alleen de nederlandse wetten ken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen zijn er geen hele grote verschillen, maar doordat de eindverantwoording bij een lokaal persoon ligt zijn er veel constructies mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De verslaggevingsregels voor Nederland (RJ) wijkt niet veel af van de internationale regels (IFRS). Je leert ze beide bij de accountancy opleiding. Ook de wetten die in Nederland voor accountants gelden zijn gebaseerd op internationale regels. Dus ja, voor accountantscontroles kan dat prima. Dat is toch waar je je vooral mee bezig houdt als RA.
ronron1212
11 jaar geleden
IFRS is iets anders dan de RJ dus wat je verteld klopt niet marcobee. zwabberbenen wat bedoel je met stroman dat slaat echt nergens op. Een RA kan zich de RJ van elk land binnen europa eigen maken en via een lokaal of groot landelijk kantoor zijn werk doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Partner van een groot landelijk kantoor = stroman. Zeker iemand uit de business die niet tussen de regels kan doorlezen (uit eigen ervaring)...
ronron1212
11 jaar geleden
Een stroman is echt iet heel anders namelijk iemand die illegaal iets doet op zijn naam voor een ander.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom staat 'ie ook tussen aanhalingstekens. Ik gebruik ook wel een 'opperhoofd' of andere benamingen. Op internet is het soms moeilijk om je boodschap een intonatie mee te geven.
ronron1212
11 jaar geleden
Als je de verkeerde woorden gebruikt wel.
Stroman kan verwijzen naar:

Stroman Een pop gemaakt van stro, die vaak gebruikt wordt als vogelverschrikker.
In de retorica en logica is een stroman een drogreden. Het is het veranderen van een uitspraak van een tegenstander in een andere uitspraak, die veel makkelijker te weerleggen is dan de eerste. Voor meer uitleg over deze drogreden, zie stropopredenering.
In de politiek is een stroman, ook wel marionet genoemd, een leider die slechts de jure aan de macht is, terwijl de werkelijke macht berust bij iemand anders, zie stroman (politiek).
In de handel is een stroman iemand die een transactie in opdracht van een ander verricht. Op deze wijze blijft de identiteit van de opdrachtgever verborgen, zie stroman (handel).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ron, dit is mijn laatste reactie hieop. Je slaat de spijker op zijn kop met jouw reactie... Tussen de regels doorlezen... En kijk even naar jouw definitie mbt handel. Ik heb behoorlijk wat ervaring met deze tak van sport en wat mij erg bijblijft is het hangen aan regels en definities tot het vervelens aan toe. Een woord dat bewust gekozen wordt om het lekker 'licht' te houden blijft volgens de aangeleerde regels geinterpreteerd worden. Zelfs als je meldt dat een 'bij wijze van' betreft worden de eigen definties er tegenaan gehouden en wordt het 'afgeschoten' terwijl in de 'eigen' definitie het antwoord staat... Pffffft.
ronron1212
11 jaar geleden
Heel vervelend maar dat komt ik heb 35 jaar ervaring in deze branche een het woord betekent gewoon iets anders.