Een functioneringsgesprek is een gestructureerd gesprek tussen een medewerker en diens leidinggevende met als doel het functioneren van de werknemer en de onderlinge samenwerking te verbeteren. Functioneringsgesprekken worden meestal jaarlijks gevoerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met als aanvulling op hierboven.

De bedoeling is om het functioneren van het hele jaar te bespreken. Veel leidinggevenden houden aan het eind een gesprek maar doen dit op wat ze nog weten.
Punten in zo een gesprek mogen voor jou niet als verassing komen. Een fg heeft enkel zin als er door het jaar heen ook regelmatig even kort een gesprekje is (bilat)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een functionerings is een gesprek waar de leidinggevende zich bevoordeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord zegt het al.
Men bespreekt uw functioneren in het bedrijf.
Bij een positieve uitkomst is dat een voordeel,
zowel voor uw inkomsten alsmede uw loopbaanontwikkeling.

Bedenk ook dat u een positieve bijdrage kunt leveren
door aan te geven dat het bedrijf beter kan concureren
als men de juiste software aanschaft, de juiste logistieke
benadering, of diverse energiebesparingen en afvalmanagement beter kan beheren.

U kunt aangeven dat u daar een studie van wilt maken
ten gunste van het bedrijf.
De bedoeling is om positief uit de bus te komen over de afgelopen periode, maar ook positief ingesteld zijn en te blijven met een toekomstvisie.