Wat is het verschil in aanzien tussen hogeschool en universiteit?

Als je nu bvb gaat solliciteren, je hebt bvb een bachelor van marketing op de hoge school of eentje gedaan op de unief? Waar zit hem het verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De hogeschool is voor hbo onderwijs en de universiteit voor wo, universiteit is dus een iets hoger niveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin man, universitair niveau is VEEL hoger dan HBO, je bent zeker zelf een HBO-er! hoe durf je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@konijnenmonsterrr: Laat me eens raden; ij studeert zeker op de universiteit, of bent al afgestudeerd.
Ik vond het wel een grappige reactie :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het er wel mee eens dat er meer dan een beetje verschil zit tussen HBO en WO
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@paca29 haha ik zit op de universiteit inderdaad, ik wil niet zeggen dat een hogeschool bachelor slecht is, maar roland bagatelliseert wel lekker
Universiteit is een opleiding tot wetenschapper. Hbo is een beroepsopleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik wel een goed antwoord. Hoger niveau vind ik vrij subjectief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op universiteit leer je denken. Op hbo leer je doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde "doen alsof".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha hansbrinker wat een geweldig antwoord, ik mag je nu al!
Het verschil is zichtbaar in de titel. Als je op HBO een Bachelor haalt is de titel simpelweg Bachelor. Haal je op WO niveau een Bachelor dan is je titel Bachelor of Science, of afgekort BSc. Dit om het verschil aan te geven tussen een universitaire en niet universitaire bachelor.

Los van de titel is de universitaire variant van een Bachelor opleiding theoretischer van aard en van een hoger niveau.