heb een schuld van 1550 bij inkasso hoeveel moet ik max? betalen per maand. inkomen 1240 .

wat is een redelijke bedrag per maand

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat ligt aan je leeftijd, je moet zo snel mogelijk en zoveel mogelijk af betalen, je moet zorgen dat je mimimaal 90% van de bijstandnorm, die bij jouw leeftijd hoort overhoudt, daar kun je dan van leven. Betalingsafspraken maken, kan in de meeste gevallen wel, neem dus zo snel mogelijk contact op met diegene waar je je schuld aan moet aflossen en probeer met een voorstel te komen, waar jullie beide mee akkoord gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een uitstaande schuld kan je zelf oplossen door een betalingsregeling overeen te komen met de schuldeiser.

als dat niet lukt, kan je hulp vragen aan de kredietbank (onderdeel van de sociale dienst), bij budget beheer en betaling/aflossing van schulden op zo snel mogelijke manier.

ik raad aan het zelf op te lossen als dat lukt.

wat je moet betalen, is het geld dat je na betaling van vaste lasten en ca. 240,- als leefgeld per maand, overhoudt.

ik denk dat je het beter zo snel mogelijk aflost en niet in "comfortabele" termijnen van 30 euro per maand. nee, indien mogelijk raad ik je aan dit in max. 4 maanden af te lossen. dat zou 400,- per maand zijn en de laatste keer 350,-.
probeer dat overeen te komen met de schuldeiser, die willen ook zo snel mogelijk alles afhandelen.