4 jr in het huis v/d vriendin samengewoond, evenveel afgedragen en alles van betaald. Niets vast laten leggen. Heb ik enig financieel recht opgebouwd?

Ik ben met heel weinig gekomen en ik vertrek met nog minder. En dat vind ik ook niet erg maar wil het achter me laten en heb geen zin meer in gezeur en getouwtrek. Zou ik recht hebben op enig uitkoping, zodat ik dat zou kunnen gebruiken om te zeggen: vergeet niet dat ik zelfs aanspraak maak op waarde van het huis of uitkoping van de inboedel. En ik dat eigenlijk dus als stok achter de deur kan gebruiken, wanneer ze ook nog wil dat ik dweil en emmer terug breng.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er niets is vast gelegd heb je weinig te zeggen, zeker als zij gaat ontkennen dat jij aan een en ander hebt mee betaald.
Ik zou zeggen, hou de emmer en dweil, dan heb je tenminste nog iets van haar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je na een tijd van samenwonen besluit uit elkaar te gaan, is dat een pijnlijke en verwarrende gebeurtenis. Bij een relatiebreuk kunnen de emoties hoog oplopen. Probeer je hoofd koel te houden, want je moet nu van alles gaan regelen. Deze site helpt je daarbij. De informatie die je hier vindt is speciaal bedoeld voor mensen die ongehuwd samenwonen met of zonder samenlevingscontract.

Op deze site vind je het antwoord op alle vragen over samenwonen, uit elkaar gaan, kinderen, wonen, bezit en inkomen:
-Wie zorgt voor de kinderen?
Hoe verdelen we de zorg voor de kinderen?
Heb ik recht op kinderalimentatie?
Wat is een ouderschapsplan? -Waar ga ik wonen?
Mag ik in ons huis blijven wonen?
Wat als ik de huur niet kan opbrengen?
Wat is medehuurderschap? -Wat regel ik voor bezit en inkomen?
-Hoe verdelen we onze spullen?
Ben ik verantwoordelijk voor de schulden van mijn ex?
Heb ik recht op partnerpensioen?
Staat jouw vraag er niet tussen? Kijk in het overzicht van veelgestelde vragen over samenwonen en uit elkaar gaan. Ik hoop dat ik je met bijgevoegde link kan helpen. Bronnen:
- http://www.eindesamenwonen.nl/

Antwoorden (2)

Nee, als er niks is vastgelegd heb je ook geen rechten of plichten. Het enige wat je kan redden is het goed fatsoen van je ex, dat zij jou een bedrag geeft of meubilair.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er niets is vastgelegd, kun je helaas ook niets claimen. Om deze reden is het erg verstandig een samenlevingscontract af te sluiten als je een (koop)woning betrekt.