Stel, je mag op een weg 60 km/u rijden, je rijd 110 km/u, word aangehouden, krijgt een bon en rijd weg met 90 km/u. Hoe hoog is de boete?

Toegevoegd na 11 minuten:
Met de auto, buiten de bebouwde kom.

Toegevoegd na 16 minuten:
Geflitst met een lasergun, dus ook met het wegrijden van 90 km/u. Please geen reacties: wat dom, dat doe je toch niet enz ;)

Toegevoegd na 57 minuten:
Tis trouwens 103 km/u en 89 km/u: http://nop-urk.flevopost.nl/?n_id=261941

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe hard je weg rijdt maakt niet uit, de boete heb je op dat moment al gekregen. Mits ze je nogmaals aanhouden voor het nieuwe feit, maar dat doet niets met de bon voor (met correctie) 45 km te hard rijden.
Hoeveel de boete is weet ik niet, ik denk wel minimaal 250 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar de boete van 90 km/u rekenen ze dan toch ook nog mee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, tenzij ze deze snel nog meten, en jou aanhouden (of een boete thuis sturen, ik weet niet of dat zo werkt).
Ze mogen niet die boete samenvoegen met de boete die je al krijgt. Dit omdat je bent staande gehouden, beboet en weer ''vrijgelaten'' bent. Als je daarna nog iets doet dat niet mag, moeten ze je weer opnieuw betrappen. De kans is klein dat ze dat doen omdat ze er vanuit gaan dat je hebt geleerd van je fout en zelf verder gaan met hun werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik twijfel of ze bij het wegrijden alsnog een meting starten met de lasergun. Als dit wel zo is, en ze mogen ook een boete toesturen, dan komt dit niet bij de boete die je al had gekregen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze hebben die van 90 km/u wel gemeten, want stond daarna op de voorpagina van de krant :( oeps!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oei, dat is niet best..
Ik denk dat je dan een aparte bon thuis krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://nop-urk.flevopost.nl/?n_id=261941
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja op dat moment lachten we niet zo erg, maar nu kunnen we er ondertussen ook wel om lachen hoor ;)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
lol hoe krijg je het voor elkaar

Antwoorden (2)

Dat wordt afgehandeld door het Openbaar Ministerie.

"U heeft aangegeven:

U reed met een auto.
U reed binnen de bebouwde kom.
U reed met een snelheid van 110 km/u.
De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 60 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 50 km/u overschreden.

Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 4 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 46 km/u.
Het boetebedrag:

Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie."

Toegevoegd na 55 seconden:
*Toevoeging: buiten de bebouwde kom wordt de zaak ook afgehandeld door het OM.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tussen de 30 en 50 kilometer te hard, krijg je in elk geval een flinke boete. Geen vast bedrag ; vanaf 30 km/h wordt de hoogte vastgesteld door de officier van justitie.

Maar vanaf 50 kilometer te hard krijg je niet zozeer een boete, dan wordt onmiddellijk je rijbewijs in beslag genomen, en is het aan de rechter om te bepalen of en wanneer en op welke voorwaarden je het terugkrijgt.

En als je 100 % te hard rijdt (dat zou hier 120 zijn), ben je zelfs je auto in eerste instantie kwijt.

Dit is dus een duidelijk grensgeval ; je zit nog nét niet op die 50 km te hard die je je rijbewijs zou kosten, maar begaat wel onmiddellijk daarna weer een knijter van een overtreding. Waarvoor nog wel een bast bedrag staat ; 287 euro. Maar omdat je hem onmiddellijk begaat na de vorige, zullen e je er niet zo makkelijk mee laten gaan, en is het niet uitgesloten dat je alsnog je papiertje en/of je auto kwijt bent, omdat je een gevaar op de weg bent.

Toegevoegd na 51 seconden:
(Ik ga er hierbij vanuit dat je op een 60 km-weg rijdt BUITEN de bebouwde kom.. Binnen de bebouwde kom ben je bij die snelheid meteen alles al kwijt, en is snel wegscheuren er niet meer bij).