Als mijn auto niet goed gerepareerd is, kan ik de garage aansprakelijk stellen bij pech kosten?

Een tijd terug is mijn auto vastgelopen en kon er niets meer mee (ook niet aanduwen). Na een wekenlange en dure reparatie heb ik hem eindelijk weer terug, maar helaas maakt ie nog steeds dat rare geluid dat ik niet vertrouw.

Eerder liep de auto gelukkig vast op de parkeerplaats, maar stel dat het nu weer gebeurd op de weg. Kan ik dan de garage aansprakelijk stellen voor niet goed geleverd werk? (Kosten b.v. voor verplaatsen auto)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de motorstoring komt door een slechte reparatie is de garage inderdaad aansprakelijk.

Voorwaarde is wel dat je de garage al meerdere malen op het mogelijk euvel hebt gewezen.

Echter is voorkomen beter dan genezen, ga met uw auto even langs een andere garage (of ANWB) voor een second opinion, worden er dan gebreken ontdekt die bij de reparatie al opgemerkt hadden moeten worden kan je de vervolg reparatie ook verhalen op de garage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Motoren en andere delen van auto's zijn niet zoveel verschillend, een ander bedrijf zal een verkeerd geluid ook waarnemen en kunnen duiden waar het zit en of het schadelijk is.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
...laat me raden...Waaijenberg veenendaal...dat zijn zakkenvullers