Deurwaarder legt verkeerd beslag wat moet je nu doen?

Afgelopen maandag was ik aan het werken, en kwam er een deurwaarder met politie en hebben mijn huis leeggehaald. Wat blijkt nou dat het van de vorige bewoners is geweest. Ik heb totaal geen schulden niets. Ik kwam thuis en alles weg weg en verzegeld. Wat kan ik hier aan doen of wat kan ik tegen het deurwaarders bedrijf beginnen omdat zei hun werk niet goed hebben gedaan?
Ze hebben mijn grote led tv laptop wasmachine vaatwasser enz meegenomen.

En ik zit nu met de gebakken peren

Graag tips

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik moet nu dus zoveel moeite doen om mijn spullen terug te krijgen enz. Belde het deurwaarders bedrijf het betreft hier van arkel .. totaal bedrag was €2165,- wat er open stond maar ze willen me spullen niet terug geven. ik dreigde al met een advocaat maar het lijkt hun niets te doen !

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Aangifte doen van * Inbraak * Diefstal * Vernieling * Smaad, je goede naam is aangetast Het moet niet gekker worden. En de bewijslast ligt bij jou zeker ?? Bovenstaande doen en eventuele brieven van de deurwaarder meenemen. Het lijkt me stug dat er dan geen reactie komt. Vraag om een schadevergoeding en speel dit hoog op. Succes

Onmiddellijk stappen ondernemen in een poging dit zo snel mogelijk terug te draaien. Als je bij de deurwaarder nul op rekest krijgt, het inderdaad hogerop zoeken. In eerste instantie eens informeren bij een rechtswinkel. Je hebt natuurlijk gewoon recht op je spullen EN en flinke schadevergoeding, maar de stront en de rompslomp krijg je, helaas, voor niks. "In zijn arrest van 12 februari 1992, NJ 1992, 321, bepaalde de Hoge Raad dat degene die een beslag legt en handhaaft, voor eigen rekening en risico handelt en - bijzondere omstandigheden daargelaten - de als gevolg van het beslag door de beslagene geleden schade dient te vergoeden als achteraf blijkt dat het beslag ten onrechte is gelegd. Dat geldt ook als de beslaglegger op verdedigbare gronden van zijn vordering is overtuigd en niet lichtvaardig heeft gehandeld. " In de bron meer informatie en een telefoonnummer dat je wellicht ook even kunt bellen.

Bronnen:
http://www.schaap.eu/show/nl/actueelberich...

Ik zou ggn benaderen. Daar werken juristen, deurwaarders, ga daar eens informatie halen. Zij weten de wegen te bewandelen.

Je zit in een heel moeilijk parket. Je zult als eerste moeten vaststellen of de vorige bewoner nog op jou adres staat ingeschreven (Gemeentelijke basisadministratie), staat hij op dat nog ingeschreven zal jij moeten gaan bewijzen dat de goederen allemaal van jou zijn, mogelijk is dit mogelijk met een verklaring van de verhuurder. Staat het persoon niet meer op dat adres ingeschreven dient de deurwaarder terstond de beslaglegging terug te draaien. Daar de politie erbij is geweest om de deur te forceren ben ik bang dat het een lange lijdensweg gaat worden daar er ook de politie gecontroleerd dient te worden of het persoon nog ingeschreven staat op dat adres.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100